اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد نظام ارزشی صورت گرفت

اجرای طرح جهادی ترویج مهارت‌آموزی در مساجد سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: با رویکرد نظام ارزشی، طرح جهادی ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی در ماه مبارک رمضان در سیستان‌وبلوچستان در حال برگزاری است.

اجرای طرح جهادی ترویج مهارت‌آموزی در مساجد سیستان‌وبلوچستان

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نهادینه‌کردن فرهنگ کار، تبیین ارزش‌های فنی و مهارت در نظام دینی و ترغیب مخاطبان به یادگیری حرفه و مهارت در زندگی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این طرح، روحانیون همکار در این سازمان با همراهی کارشناسان مشاوره و هدایت آموزشی، موضوعات علمی را پیرامون کارآفرینی و مهارت‌آموزی در مساجد مورد هدف به علاقمندان ارائه می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: اجرای این طرح در راستای ‌تحقق بند یک و دو سیاست‌های ابلاغی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری در راستای استفاده از تبلیغات دینی در موضوع اشتغال است.

جهانتیغی ادامه داد: به منظور ترویج آموزش‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی از ابتدای سال‌جاری تاکنون از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما، تریبون نماز جمعه، مساجد و سایر ابزارهای اطلاع‌رسانی از جمله سایت‌های خبری و بسته‌های آموزشی در این زمینه استفاده شده است.

وی گفت: این طرح به صورت هماهنگ در سطح کشور و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در حال حاضر در شهرهای زاهدان، زهک و زابل به مورد اجرا در آمده است.

* نیروهای حق‌التدریس آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل وضعیت می‌شوند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان همچنین اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس به عنوان یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان، مربیان توانمند استخدام و جذب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهند شد.

جهانتیغی افزود: با پیگیری‌های مستمر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نمایندگان مجلس هشتم و همچنین توجه دولت ردیف استخدام و جذب برای تعداد 200 نفر نیروی انسانی مورد نیاز به این سازمان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح، تعداد 100 نفر و در سال آینده نیز افراد واجد شرایط بر حسب نیاز در رشته‌های مختلف جذب و استخدام خواهند شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه این طرح کمک شایانی در جذب و تشویق نیروها و مربیان توانمند و به دنبال آن ارتقای شاخص‌های کیفی در آموزش دارد، بیان داشت: نیروهای حق‌التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر و دارای شرایط متناسب با ساختار سازمان و رشته‌های مربوطه به زودی جذب و استخدام خواهند شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول