اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

برگزاری جشنواره کشوری هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار جشنواره کشوری هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره کشوری هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، محمدابراهیم محمدی در نشست برنامه‌ریزی جشنواره کشوری هنرهای نمایشی در این استان اظهار کرد: تجربه میزبانی جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد یک فرصت طلایی برای استان‌ها، سبب توزیع عادلانه فرصت‌های تمرین مدیریت می‌شود و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای نخبه و توانمند استان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: انتقال فرهنگ قومیت‌های مختلف، توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه، تغییر در برنامه‌ها و ایجاد جذابیت از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سایر استان‌ها است.

محمدی با انتقاد از برگزاری جشنواره‌ها در فضاهای محدود اردوگاه‌ها گفت: با اجرای این طرح تغییراتی اساسی در محتوا، قالب و محیط ایجاد می‌شود لذا باید جشنواره‌ها داخل شهرها بیاید و مردم و اولیا نیز هنرمندی فرزندان خود را ببینند.

وی بر ماندگاری این جشنواره‌ها تاکید کرد و افزود: نباید دانش‌آموزانی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند رها شوند بلکه باید به طور مستمر و منظم مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکنون 29 جشنواره هنرهای نمایشی در کشور اجرا شده است اما آورده‌های دانش‌آموزان به دلیل عدم مستندسازی کارشناسی شده کاملاً در دسترس نیست.

وی ایجاد دبیرخانه دائمی، عمومی، موضوعی و تخصصی را از راهکارهای ماندگاری آثار دانش‌آموزان دانست و گفت: باید برنامه‌های جشنواره‌ها جذاب، متنوع و بوفه‌ای باشد و علاقه‌مندی دانش‌آموزان در آنان لحاظ شود و افراد افق کار خود را ببینند و احساس کنند با ادامه این کار سرانجام شغلی نیز برای آنان فراهم می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: جشنواره هنرهای نمایشی کشوری شامل تئاتر عروسکی، تئاتر نمایشی و فیلم کوتاه از 13 تا 23 شهریورماه به مدت 10 روز در این استان برگزار می‌شود که از تاریخ 13 تا 17 شهریور ماه سال جاری برای پسران و از 19 تا 23 شهریور ویژه دختران خواهد بود.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی و آمادگی هر چه بهتر استان تاکنون نشستی با استاندار برگزار شده و در همین راستا با امام جمعه مرکز خراسان‌شمالی و اصحاب رسانه و رسانه ملی صدا و سیمای استان نیز جلساتی برگزار خواهد شد.

ایجاد دبیرخانه دائمی کشوری هنرهای نمایشی در خراسان‌شمالی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول