اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت تئاتر بوشهر:

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شود

خبرگزاری فارس: پیشکسوت تئاتر استان بوشهر گفت: استان بوشهر به علت داشتن استعدادهای زیاد و امکانات مطلوب میزبان جشنواره بزرگ بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس شود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس در بوشهر برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ایرج صغیری ظهر امروز در دیدار با رئیس انجمن هنرهای نمایشی و شماری از هنرمندان بوشهر گفت: در سال جاری فعالیت‌های خوبی در انجمن نمایش استان صورت گرفته است.

ایرج صغیری که به همراه تعدادی از پیشکسوتان تئاتر استان بوشهر در محل انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر حضور یافته بود با تشکر از اقدامات انجمن هنرهای نمایشی استان از تلاش‌های رئیس و دیگر مسئولان انجمن قدردانی کرد.

صغیری با قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به خاطر حمایت همه جانبه از هنر در استان بوشهر اضافه کرد: باید قدر ایشان که از نیروهای جوان، تحصیلکرده و آشنا به حوزه فرهنگ و هنر است را بیشتر بدانیم.

صغیری با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در حوزه تئاتر برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی انجمن را کار خوب عنوان و تاکید کرد: این اقدامات در تمام سطح استان گسترش یابد.

استاد صغیری با اشاره به اهمیت بومی‌سازی در حوزه تئاتر خواستار استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود در تئاتر استان برای توسعه تئاتر استان بوشهر شد.

وی در این رابطه خواستار توسعه تئاتر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته استان شد.

صغیری با تاکید بر اینکه بوشهر به لحاظ آئین‌های نمایشی از استان‌ها و مناطق غنی است، پیشنهاد داد استان بوشهر به علت داشتن استعدادهای زیاد و امکانات مطلوب میزبان جشنواره بزرگ بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مشترکات آئین‌های دریایی بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس برگزاری این جشنواره می‌تواند به عنوان کاری ماندگار مطرح شود.‌

در این دیدار که تعدادی از پیشکسوتان تئاتر بوشهر از جمله عباس و اصغر جوادی، غلامحسین بارونی، محمد‌علی محب‌زاده، محسن مکاری و... حضور داشتند محمد مظفری رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گزارشی از عملکرد حوزه تئاتر استان در سال جدید ارائه کرد.

مظفری در قسمتی از صحبت‌هایش با اشاره به مشارکت تحسین برانگیز هنرمندان تئاتر استان در جشنواره استانی گفت: برای نخستین بار در بخش ارسال متون بیش از شصت متن از تمامی شهرستان‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مظفری در پایان تاکید کرد: برای اینکه تمامی هنرمندان و علاقمندان تئاتر استان از محضر استاد صغیری بهره‌مند شوند برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بزودی در قالب طرحی آموزشی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول