اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان:

انجمن هنرهای نمایشی تأثیر چندانی بر تئاتر اصفهان نداشته است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان گفت: قبول دارم که انجمن هنرهای نمایشی اصفهان به دلیل کمبود امکانات و بودجه آن‌گونه که شایسته است بر روند تئاتر اصفهان تأثیرگذار نبوده است.

انجمن هنرهای نمایشی تأثیر چندانی بر تئاتر اصفهان نداشته است

رسول هنرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره رسالت انجمن هنرهای نمایشی برای به دور هم جمع کردن هنرمندان تئاتر و تعامل با آنها برای رفع مشکلات تئاتر اظهار داشت: قرار بود امسال بودجه‌ای برای این جلسه‌ها به انجمن تخصیص پیدا کند که هنوز این موضوع عملی نشده است.

وی افزود: به دلیل مشغله‌هایی که برای استقرار 28 گروه‌ تئاتری ثبت شده در استان اصفهان و ارسال کارهای نمایشی آنها به تهران برای تکمیل پرونده داشتیم از برگزاری این جلسه‌ها غفلت شده است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان تصریح کرد: مدت مسئولیت من در انجمن هنرهای نمایشی به لحاظ زمانی به پایان رسیده است و به دلیل اینکه مدیر جدید اداره ارشاد اسلامی به تازگی منصوب شده است هنوز تکلیف سرپرستی این انجمن مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه محمود شالویی نسبت به تئاتر دید باز و گسترده‌ای دارد، تاکید کرد: در صورتی که در سال جاری نیز  مسئول انجمن هنرهای نمایشی اصفهان باشم، سعی می‌کنم با توجه به قول‌های مدیر کل‌اداره ارشاد اسلامی تکانی به انجمن دهم تا بتواند در زمینه تئاتر مثمر ثمر قرار گیرد چرا که خودم اقرار می‌کنم که به دلیل کمبود امکانات و بودجه این انجمن تأثیر چندانی بر تئاتر اصفهان نداشته‌ است.

*‌خواسته‌های تئاتری‌ها دور از دسترس نیست

هنرمند تاکید کرد: تحول در انجمن هنرهای نمایشی نیازمند امکاناتی است که باید از جانب اداره ارشاد اسلامی تأمین شود و صد البته که خواسته‌های بچه‌های تئاتر زیاد و دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: اگر قول‌های اداره ارشاد درباره تخصیص بودجه و سالن تئاتر عملی شود با جدیت بیشتری خواسته‌های اهالی تئاتر را دنبال می‌کنیم و در اولین فرصت جلسه‌ای با خبرگزاری‌ها، مطبوعات و تئاتری‌ها برای اعلام برنامه‌های انجمن هنرهای نمایشی برگزار می‌کنم.

*چگونگی انتخاب افراد تقدیر شده در جشن اردیبهشت تئاتری

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان درباره چگونگی انتخاب افراد تقدیر شده در آیین اردیبهشت تئاتر ایران در اصفهان تصریح کرد: گر چه من عضو شورای پنج نفره نظارت بر نمایش هستم و افرادی در این شورا برای تقدیر پیشنهاد شدند اما امسال انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان در انتخاب این افراد چندان دخالتی نداشت.

وی با توجه به اعتراض برخی کارگردانان درباره نحوه انتخاب این افراد اضافه کرد: انتخاب نهایی افراد تقدیر شده در این جشن برعهده حمید شهرانی کارشناس هنرهای نمایشی اداره ارشاد و حاج‌زکی معاونت فرهنگی اداره ارشاد بوده است و من از لیست نهایی تا روز جشن اطلاع نداشتم.

شهرانی تصریح کرد: در این جشن به طور معمول از پیشکسوتان تئاتر اصفهان و افراد فعال در تئاتر که اجراهای مداوم تئاتر، حضور و برگزیده شدن در جشنواره‌های نمایشی را در کارنامه هنری سال گذشته خود داشته‌اند، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول