اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین؛

جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی پایان یافت

خبرگزاری فارس: ششمین جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی از مجموعه برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور هنرمندان در باغ مشاهیر قزوین بکار خود پایان داد.

جشنواره سراسری ادبیات نمایشی رضوی پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، مهدی رمضانی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: در این جشنواره 293 اثر از 235 هنرمند از سراسر کشور ارایه شد که در پایان 150 هنرمند جدید در این عرصه شناسایی و معرفی شدند.
وی افزود: این جشنواره در چهار رشته نمایشنامه نویسی صحنه‌ای، فیلمنامه نویسی بلند و کوتاه، نمایش عروسکی و کودک و نوجوان برگزار شد.
وی اظهار داشت: 500 هنرمند در فراخوان اولیه که اسفند ماه سال گذشته انجام شد، دعوت و توسط هیئت داوری مورد قضاوت و ارزیابی قرار گرفتند.
رمضانی اظهار داشت: در رشته فیلمنامه‌نویسی فیلم بلند مهدی رمضان نژاد با اثر خدمت و خیانت از مشهد اول شد، الهام و علیرضا شفایی با فیلمنامه عطر اهورا از تهران بطور مشترک دوم شدند و حمید لنجایی نیز با اثری با نام معشوق خراسانی از کرج رتبه سوم را کسب کرد.
وی ادامه داد: در بخش فیلمنامه کوتاه محمدرضا شایان نژاد با اثر مهریه آن زن از تهران در مکان اول قرار گرفت، ابوالفضل گلفام با بهترین سفر من از زنجان دوم شد و زهرا سادات نریمان با ارایه کاری به نام قیزیل امام از کرج رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
این مسئول افزود: در رشته نمایشنامه صحنه‌ای عباس جان فدا با اثری به نام ترنج توانست مقام اول جشنواره را به خود اختصاص دهد، حمیده وحیدی از قزوین با نمایشنامه گمشده در زمان مقام دوم را کسب کرد و امیر لشگری از تهران هم با کاری به نام فراموشی است رسم آدمیزاد توانست رتبه سوم را کسب کند.
رمضانی گفت: در نمایشنامه عروسکی و کودک و نوجوان هم کوروش نیک پیام با اثر آهو خانم کجا رفته از اصفهان رتبه برتر جشنواره را کسب کرد، سعید قاسمی‌زاده با زائر از کرمان دوم شد و مهدی صالحیار با یکی بود جنگی نبود از مرند به رتبه سوم دست یافت.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول