اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 شهریور تا 7 مهرماه سال جاری

دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 48 کشور دنیا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) از برگزاری دهمین دوره این جشنواره در 31 استان کشور و 48 کشور دنیا خبر داد.

دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در 48 کشور دنیا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی برگزار شد، دهمین دوره این جشنواره را دارای ویژگی‌های خاصی برشمرد و در تشریح برنامه‌های این رویداد فرهنگی، اظهار داشت: دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام‌رضا (ع) در چند رکن برنامه‌های خود را دنبال می‌کند که نخستین رکن این جشنواره شورای سیاست‌گذاری آن متشکل از 30 وزارتخانه و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشوری است و تاکنون به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

وی افزود: هم‌چنین تاکنون در جلسات شورای سیاست‌گذاری خط مشی این جشنواره برای تمام وزارتخانه‌ها و اعضای شورا تبیین شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: به مناسبت دهمین سال جشنواره امام رضا (ع) کارنامه عملکردی در قالب نمایشگاه در مشهد مقدس طی دهه کرامت با کمک تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های همکار با جشنواره برگزار می‌شود، هم‌چنین تولیدات 10 دوره جشنواره نیز گردآوری شده که در قالب 30 عنوان کتاب یا نرم‌افزار ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین تدوین دانشنامه امام رضا (ع) از آرزوها و کارهای بر زمین مانده بود که در سال جاری در این شورا مورد تصویب و اعتبار آن نیز در نظر گرفته شده است که تاکنون کار مدخل‌یابی آن به اتمام رسیده و کادر علمی دانشنامه که متشکل از 60 نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور هستند را شناسایی و گردآوری کردیم و کل مجموعه دانشنامه در 11 جلد به چاپ خواهد رسید.

جعفری تصریح کرد: به علت تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، ویژه‌برنامه‏ای در شلمچه به منظور استقبال و یادروز امام رضا و یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس برگزار می‎شود و هم‌چنین برنامه‌های دیگری نیز در سراسر کشور به دلیل این تقارن پیرامون موضوع دفاع مقدس و آموزه‌های رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هشت در دهه کرامت، گفت: جشنواره هشت نیز جشنواره‌ای مستقل با موضوع خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس الهام‌بخش آموزه‌ها و فرهنگ رضوی است که اختتامیه آن نیز در 3 مهرماه سال جاری در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در ادامه دیگر رکن این جشنواره را شورای فرهنگی و هماهنگی جشن‌های دهه‌ کرامت عنوان کرد و ادامه داد: این شورا نیز متشکل از کارگروه‌های مختلف است که جشن‌های دهه ‌کرامت را ساماندهی و برگزار می‌کنند.

وی افزود: ریاست این شورا برعهده موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان قدس رضوی بوده و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید هم از برنامه‌های این شورا است.

جعفری با بیان اینکه از دیگر ارکان کارگروه‌های تخصصی جشنواره به ریاست معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اذعان داشت: شورای هماهنگی احیای قدمگاه‌های حضرت ثامن‌الحجج (ع) از دیگر ارکان جشنواره امسال است که در این راستا استانداران، مدیران فرهنگ و ارشاد، مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیران ورزش و جوانان استان‌هایی که در مسیر قدمگاه‌های امام رضا (ع) هستند در کارگروهی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبیین و برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی می‌پردازند، البته بیشتر در این کارگروه احیای فرهنگی قدمگاه‌ها مدنظر است.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: شورای بین‌الملل که به ریاست رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و متشکل از 18 دستگاهی که در خارج از کشور به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند از دیگر ارکان این جشنواره بوده و مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده، دهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در 48 کشور و 186 منطقه دنیا برگزار می‌شود و این در حالی است که در سال گذشته تنها در 30 کشور و 52 نقطه از جهان برگزار شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در خاتمه با اشاره به دو ویژه‌برنامه افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در قم و مراسم اختتامیه هم‌زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) در مشهد مقدس با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور و استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول