اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان تهران:

استان تهران در تقسیمات جغرافیایی مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: متاسفانه استان تهران در زمینه تقسیمات جغرافیایی مناطق نسبت به سایر استان‏های کشور همواره مظلوم واقع می‏شود.

استان تهران در تقسیمات جغرافیایی مظلوم واقع شده است

حمزه خوارزمشاهی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این مظلومیت در نقاط مختلف استان تهران به چشم می‏خورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نقاط شهری بسیاری در استان تهران با جمعیتی نزدیک به 350 هزار نفر هنوز به عنوان یک شهر معرفی می‏شود؛ در حالی که برخی شهرستان‏های استان‏های دیگر کشور تنها با هفت هزار نفر جمعیت، شهرستان شده‏اند.

خوارزمشاهی اضافه کرد: علاوه بر این، برخی مناطق روستایی استان تهران نیز با جمعیتی بالغ بر 25 تا 30 هزار نفر همچنان به عنوان روستا معرفی می‏شوند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: اعضای شورای اسلامی شهرستان‏های استان تهران باید همه حقوق مردم این استان از جمله تقسیمات جغرافیایی مناطق را پیگیری کنند.

*همه مناطق استان تهران موزاییکی است

رئیس شورای اسلامی استان تهران، همه نقاط این استان را با شرایطی در اصطلاح موزاییکی، یکپارچه و به‏هم‏پیوسته خواند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان تهران دیگر آبادی، روستا، شهر و شهرستانی با فواصل طولانی دیده نمی‏شود.

خوارزمشاهی اضافه کرد: با توجه به این شرایط به وجود آمده در سالیان اخیر، شهرستان‏های استان تهران باید ارتباطات بیشتری با یکدیگر برقرار کنند.

*پیگیری اختصاص بودجه به شهرداری‏های استان تهران

رئیس شورای اسلامی استان تهران از پیگیری این نهاد برای اختصاص بودجه‏های عمرانی به شهرداری‏های استان تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: این مهم توسط شورای اسلامی استان تهران از استانداری تهران و سایر نهادهای ذی‏ربط پیگیری شده و می‏شود.

خوارزمشاهی اضافه کرد: باید در جلسه‏ای مشترک با مسئولان استانداری تهران مشکلات شهرداری‏های این استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

* وظیفه شوراهای اسلامی دماوند سنگین‏تر شده است

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: به دلیل محرومیت دماوند و فیروزکوه از حضور نماینده در مجلس شورای اسلامی، وظیفه شوراهای این دو شهرستان سنگین‏تر شده است.

خوارزمشاهی اظهار داشت: البته به لحاظ قانونی نماینده مجلس شورای اسلامی نباید وارد جزئیات شود.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید در صحن این نهاد حاضر شده و در راستای تصویب قوانینی شایسته برای رفاه حال مردم تلاش کند.

خوارزمشاهی اضافه کرد: اما در کشورمان نماینده مجلس در ریزترین امور دخالت کرده و حتی برای ورود یک پرسنل به نهادی دولتی، تغییر فرمانداران و جابه‏جایی مدیران‏کل نیز دخالت می‏کنند.

رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: شوراهای اسلامی شهرستان دماوند باید در این دوره تقریبا یک‏ساله نبود نماینده مجلس در این شهرستان به خوبی مطالبات مردم را پیگیری کنند تا خدای نکرده حقوق آنها پایمال نشود.

*شوراها به تکمیل طرح‏های عمرانی کمک کنند

رئیس شورای اسلامی استان تهران خواستار کمک شوراهای اسلامی نقاط مختلف استان تهران برای تکمیل طرح‏های عمرانی این استان شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دولت برای اجرای امور عمرانی و خدماتی تلاشی وافر از خود نشان می‏دهد و باید به این نهاد کمک کرد.

خوارزمشاهی اضافه کرد: از جمله وظایف رئیسان شوراهای اسلامی شهرستان‏های مورد تاکید در ماده 34 قانون شوراها، آگاهی آنها از طرح‏های اجرایی شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران افزود: شاید خدای نکرده مسئولی در اصطلاح پروازی برای مدیریت به منطقه‏ای مراجعه کند، در تصورات خود حقی برتر درخصوص مدیریت در سطوح بالاتر را نیز طلب کند و به آن پست و موقعیت کنونی به عنوان یک تفریح چندماهه نگاه کند.

وی تصریح کرد: اما اعضای شوراهای اسلامی به ویژه در معدود شرایط احتمالی این چنینی باید مطالبه‏گر حقوق مردم باشند و از آن مسئول پاسخ طلب کنند.

خوارزمشاهی اضافه کرد: شوراهای اسلامی می‏توانند مصوبات جدید مورد نیاز برای پیگیری خود را به شورای اسلامی استان تهران انتقال دهند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول