اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان تهران

مناطق حریم برای روستاهای تهران تعریف می‏شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران از تعیین و تعریف مناطق حریم برای مناطق روستایی این استان برای نخستین بار خبر داد.

مناطق حریم برای روستاهای تهران تعریف می‏شود

حمید اردوخانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تعریف مناطق حریم برای روستاهای استان تهران گامی بلند در راستای توسعه این نواحی محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: این مهم در راستای جلوگیری از ایجاد تداخل بین حریم مناطق روستایی و شهری صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

اردوخانی اضافه کرد: پیش از این تنها برای مناطق شهری استان تهران مناطق حریم تعریف شده بود که این امر در روستاهای این استان نیز محقق می‏شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: اعضای شوراهای اسلامی استان تهران نیز می‏توانند مجموعه اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران را در راستای نیل به این هدف مهم یاری کنند.

*تحقق مطالبات شوراهای اسلامی در طرح‏ هادی روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران از تحقق بیش از پیش مطالبات اعضای شوراهای اسلامی در زمینه طرح‏های هادی این مناطق خبر داد.

وی ادامه داد: طرح‏های هادی روستایی با هدف بهبود فضای عمومی این مناطق از سوی نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور و استان تهران اجرا می‏شود.

اردوخانی اضافه کرد: مردم و اعضای شورای اسلامی روستا به عنوان زبان گویای مردم مطالباتی در این زمینه داشتند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: از این رو مجموعه اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران برای احقاق خواسته‏های مردمی از هیچ کوششی دریغ نمی‏کند.

* تغییر ریاست کارگروه تصویب طرح‏های هادی روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران از تغییر محل تشکیل نشست‏های کارگروه بررسی و تایید طرح‏های هادی روستایی و همچنین ریاست این کمیسیون خبر داد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه مقرر بود تا کارگروه تصویب طرح‏های هادی روستایی به ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شود.

اردوخانی اضافه کرد: اما با پیگیری و طرح پیشنهادی از سوی مجموعه اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران در نشستی با حضور فرمانداران و استانداران کشور، ریاست این کارگروه به معاون عمرانی استاندار و محل تشکیل جلسات آن به استانداری‏ها تغییر یافت.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول