اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران:

مراقبت از جاده‌های منتهی به تهران تا سال 92 الکترونیکی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد: تمام جاده‌های منتهی به تهران از سمت مازندران تا سال آینده به امکانات ثبت تصویری و الکترونیکی حوادث جاده‌ای مجهز می‌شود.

مراقبت از جاده‌های منتهی به تهران تا سال 92 الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا مسکنی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه فرماندهی انتظامی مازندران روز خبرنگار را روز مهمی در تاریخ سالانه کشور نام برد و بیان داشت: یکی از سخت‌ترین شغل‌ها در زندگی امروز موضوع خبرنگاری است.

فرمانده انتظامی مازندران خبرنگاری را یکی از ظریف‌ترین و هنرمندانه‌ترین شغل در جامعه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: خبرنگار بیشتر از شغل، عاشقی و هنرمندی است.

مسکنی نخستین هدف نشست با خبرنگاران را قدردانی از خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مهم‌‌ترین اصل در ایجاد امنیت است.

وی با اعلام اینکه فرماندهی انتظامی مازندران در سال گذشته یکی از موفق‌ترین سال‌های خود را سپری کرده، خاطرنشان کرد: سعی برای ایجاد آرامش موثر در مازندران از ماموریت‌های اساسی فرماندهی انتظامی است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به راه‌اندازی پلیس در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی(پلیس فتا) اضافه کرد: پلیس نباید از حوزه توسعه در حوزه آی تی عقب بماند.

* افزایش پرونده‌ها در فضای مجازی مازندران 

وی از افزایش پرونده‌ها در فضای مجازی مازندران خبر داد و یادآور شد: کلاهبرداری مجازی نیز در مازندران به علاوه تلاش برای هتک حرمت به برخی از افراد در حال افزایش است.

مسکنی از راه‌‌اندازی پلیس فتا در تمام شهرهای مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر مردم هم شکایتی داشته باشند پلیس فتا در مازندران رسیدگی می‌کند.

این مسئول انتظامی با اعلام اینکه تمام جاده هراز به تجهیزات ثبت تصویری اتفاقات جاده‌ای مجهز شده، تصریح کرد: در این فناوری، تمام تخلفات خودروها به صورت تصویری ثبت و درج می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه کار ثبت تصویری در جاده کندوان نیز در حال انجام است، اضافه کرد: تا پایان سال جاری این فناوری در جاده کندوان نیز ثبت می‌شود.

مسکنی اتمام مراحل راه‌اندازی تجهیزات ثبت تصویری خودرویی را در محور سوادکوه، نیمه اول سال 1392 اعلام کرد و گفت: تمام جاده‌های منتهی به تهران از سمت مازندران به امکانات ثبت تصویری و الکترونیکی حوادث جاده‌ای مجهز می‌شود.

وی از کاهش تصادفات جاده‌ای در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته با کاهش 104 نفری کشته در جاده‌ها ناشی از تصادف روبرو بودیم که آمار خوبی است. سعی‌مان بر این است که حتی یک کشته در جاده‌های مازندران نداشته باشیم.

مسکنی جاده‌های مازندران را جاده‌های شلوغی عنوان کرد و بیان داشت: در یکی از روزهای سال 1390 در 24 ساعت 90 هزار خودرو در جاده کندوان تردد کرده است.

این مسئول از جداسازی پیکره پلیس 110 از کلانتری‌های مازندران خبر داد و گفت: این کار به صورت پایلوت در شش نقطه ساری انجام شده است.

* بهسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مازندران

وی از استقرار پلیس‌های 110 در اماکن عمومی مازندران خبر داد و اعلام کرد: تا پایان امسال در شهرهای بزرگ مازندران، امکانات و نیروی انسانی 110 از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها جدا می‌شود.

فرمانده انتظامی مازندران از بازسازی و بهسازی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مازندران خبر داد و اضافه کرد: برخی از ساختمان‌های کلانتری‌ها در مازندران قدمت 70 ساله دارند.

این مسئول اعلام کرد: در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان برای بهسازی کلانتری‌ها هزینه شده است.

وی از طرح‌های دریا و دریا به عنوان قصه «تودرتو» در مازندران نام برد و ادامه داد: دردسر دریا برای ما خیلی زیاد است. بی‌انصافی است طرح‌های سالم‌سازی دریا را که پلیس در آن نقش اساسی دارد، نادیده بگیریم.

* از اول شهریور جاده‌ها و دریاهای مازندران روزهای شلوغی دارد

این مسئول با اعلام اینکه روزانه یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 نفر نیروی انسانی انتظامی در سواحل بهشهر تا رامسر مستقر هستند از رسانه‌ها خواست درباره عملکرد ناجا در این بخش منصفانه قضاوت کنند.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از اول شهریور جاده‌ها و دریاهای مازندران روزهای شلوغی داشته باشد.

مسکنی از برپایی جشنواره شهروند نمونه در مازندران توسط انتظامی استان خبر داد و اذعان داشت: برای دومین بار پیاپی، مهر و یا آبان 1391، مازندران میزبان این جشنواره است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول