اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

کارگروه زیارت قانونی است/اعضا در تهران مستقر هستند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: کارگروه قانونی زیارت و اعضای آن عملا در تهران مستقر و استاندار خراسان‌رضوی دبیر آن کارگروه است که هر فصل یک بار به منظور حل و فصل مباحث مرتبط و تعیین بودجه باید تشکیل شود.

کارگروه زیارت قانونی است/اعضا در تهران مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری در جریان بازدید از دانشکده خبر مشهد در جمع خبرنگاران، با اشاره به معنی موازی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد جهادی، اظهار کرد: چالش‌هایی در زمینه اقتصاد جامعه داریم و باید ضمن گذر از آن با رویکرد استفاده از تولید داخل و انعکاس این موضوع به طور واقعی به اجرای اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

وی برپایی کمیته تولید ملی در استان و بحث تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق را دو رکن موضوع مرتبط با تولید ملی دانست و گفت: همچنین صرفه‌جویی یک رکن اساسی در ارتباط با موضوع تحریم‌های جهانی بوده و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی و تلاش بیش از پیش است.

غفاری در واکنش به انتقاد اخیر به کارگروه زیارت، گفت: کارگروه قانونی زیارت و اعضای آن عملا در تهران مستقر و استاندار خراسان‌رضوی دبیر آن کارگروه است که هر فصل یک بار به منظور حل و فصل مباحث مرتبط و تعیین بودجه باید تشکیل شود.

وی کارگروه زیارت استانی را نیز موثر در حیطه مسائل خراسان رضوی خواند و افزود: برای بحث زیارت 85 میلیارد تومان اعتبار اخذ شد که بیش از 80 درصد آن به مسائل عمرانی و بخشی از آن جهت مسائل فرهنگی تحقق پیدا کرده است.

وی از مصوبات و برنامه‌های کارگروه زیارت استانی به نیکی یاد کرد و یادآور شد: باند سوم فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، ساخت ایستگاه قطار، سکونتگاه‌های ارزان قیمت، خرید اتوبوس و چند موضوع دیگر از مصوبات و موارد قابل پیگیری این کارگروه در سال جاری بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به فرهنگی نبودن بودجه زیارت در سال‌های گذشته نیز افزود: بودجه زیارت تبدیل به منابعی جهت تامین اعتبار مسائل عمرانی شهر شده و رنگ و بویی از مسائل فرهنگی در آن دیده نمی‌شود ضمن اینکه اعتبارات فرهنگی که به‌عنوان شاخصه فرهنگی در سال‌های گذشته به استان تعلق می‌گرفت، در سال جاری این اعتبارات برای استان وجود خارجی ندارد و کلاً شاخص فرهنگی سال 91  از دستور کار حذف شد.

غفاری در تشریح ساختار رسانه‌ها، آنها را به دو مدل سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و غیرمکتوب دارای قابلیت‌های بسیار مهمی و فرصتی بزرگ هستند که می‌توانند در خدمت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به پوشش اخبار جنگ نرم و پیامدهای این موضوع در رسانه‌ها، یادآور شد: نظارت بر تحولات جامعه، ارائه دیدگاه‌های مسئولان به مردم و فرهنگ‌سازی و آموزش از نکات مثبت رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی است که قطعاً با فرهنگ‌سازی آموزشی در قالب دین و مذهب می‌توانند موثر باشد.

غفاری تشویق مردم در مشارکت امور سیاسی، مذهبی و اجتماعی  را یک نمونه کامل از رسالت رسانه‌ها دانست و گفت: هر رویکرد مثبت و تاثیرگذار در امر اطلاع‌رسانی می‌تواند موجب ترویج تعیین سرنوشت مردم در سطح جامعه شود.

وی دانشکده خبر مشهد را نیازی جهت بحث غنی‌سازی خبر در استان دانست و گفت: از سال گذشته تاکنون رشد بی‌نظیری در زمینه بحث آموزش خبرنگاران داشته است.

غفاری تثبیت محل دانشکده خبر مشهد و ایجاد آموزشگاه‌های آزاد خبر را دو موضوع اصلی در رابطه با گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای استان خواند و افزود: ارتباطات در نظام جهانی لحظه‌ای و ثانیه‌ای است ولی سرعت موضوع نباید دقت را فدای اصل موضوع کند.

وی خواستار افزایش توانمندی‌های دانشکده خبر و دانشجویان این دانشکده در عرصه رسانه شد و گفت: دانشکده خبر می‌تواند در تمام زمینه‌ها آموزش‌های خود را با سرعت بالا تعمیق ببخشد تا در آینده شاهد نسل آموزش دیده و کارآموز خبرنگاران جوان استان باشیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول