اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی:

تهران، استان پیشتاز در تشکیل صندوق‏های کشاورزی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی، تهران را استان پیشتاز در زمینه تشکیل صندوق‏های حمایتی برای توسعه کشاورزی خواند.

تهران، استان پیشتاز در تشکیل صندوق‏های کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ﻋﻮض علی‏زادهﻣﻘﺪم عصر امروز در حاشیه نشست توسعه کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از بهره‏برداران حوزه‏های مختلف کشاورزی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تهران در میان سایر استان‏های کشور در تشکیل صندوق‏های توسعه کشاورزی شهرستانی از شرایط بهتری برخوردار است.

وی ادامه داد: این مهم به همت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مدیران شهرستانی این نهاد و همچنین بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی این استان حاصل شده است.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: در چند روز گذشته نشست‏های مشابه امروز شهرستان دماوند در سایر شهرستان‏های استان تهران نظیر شمیرانات و اسلام‏شهر نیز تشکیل شد.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: صندوق حمایت از سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی استان تهران نیز چندی پیش کار خود را با مراسمی به یاد ماندنی آغاز کرد.

*رفع کمبود سرمایه در کشاورزی هدف اصلی صندوق‏های حمایتی

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی، رفع کمبودهای سرمایه‏ای در کشاورزی را از اهداف اصلی تشکیل صندوق‏های سرمایه گذاری و حمایتی در این زمینه برشمرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسائلی در زمینه سرمایه‏گذاری و کمبود آن گریبانگیر بخش کشاورزی است که با تشکیل این مراکز برخی کاستی‏های موجود جبران می‏شود.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: پوشش فراگیر بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی و گسترش دامنه فعالیت‏های صندوق‏های حمایتی از این بخش تا درون مناطق روستایی از دیگر اهداف تشکیل صندوق‏های توسعه کشاورزی است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: صندوق‏های حمایتی در سرمایه‏گذاری بخش کشاورزی شهرستانی، مناطق اصلی در این زمینه یعنی روستاها را هدف خدمات‏رسانی خود قرار داده است.

*فعالیت 5000 تشکل در صندوق‏های سرمایه‏گذاری کشاورزی

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی از فعالیت پنج هزار تشکل کشاورزی در صندوق‏های حمایتی در این زمینه خبر داد.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اظهار داشت: صندوق‏های حمایت از سرمایه‏گذاری بخش کشاورزی تنها یک زیرساخت مالی و اعتباری نیست بلکه یک نظام سخت‏افزاری توسعه‏ای نیز محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: در حقیقت سود جستن در زمینه مالی و اعتباری را باید به عنوان یکی از مولفه‏های اصلی این گونه صندوق‏های حمایتی به شمار آورد.

علی‏زادهﻣﻘﺪم اضافه کرد: از جمله موارد حمایتی دولت و قانون‏گذاران از صندوق‏های حمایت از توسعه سرمایه‏گذاری در بخش کشاورزی مشارکت بدون انتفای 49 درصدی در این صندوق علاوه بر صدور مجوزهای ثبتی است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: هدف از این اقدام دولت را می‏توان ساماندهی نیازهای کشاورزی برای توسعه این امر از محل اعتبارات درونی تفسیر کرد.

وی گفت: از روز آغاز فعالیت مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در این ﺑﺨﺶ تحقق اهداف مدنظر از سوی وزارت جهاد کشاورزی و دولت امری البته ممکن اما دشوار می‏نمود.

علی‏زادهﻣﻘﺪم ادامه داد: اما با وجود این نگرانی‏ها نخستین صندوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی در استان همدان در سال 83 کار خود را آغاز کرد.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: میزان اعتبار اولیه در صندوق کشاورزی استان همدان در آن مقطع زمانی تنها بالغ بر 520 میلیون ریال بود.

وی افزود: اما در حال حاضر این بودجه در ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی استان همدان به اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال ارتقا یافته است.

علی‏زادهﻣﻘﺪم ادامه داد: به حول قوه الهی، زحمات دولت و همت بهره‏برداران در حال حاضر این باور به وجود آمده است که بخش کشاورزی با تکیه بر ظرفیت و قابلیت‏های خود می‏تواند بخشی از ملزومات مالی و اعتباری را تامین کند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول