اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی:

خراسان‌رضوی بیشترین نشریات را پس از تهران دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: از شاخص‌های برجسته خراسان‌رضوی، مطبوعات استان است به طوری که پس از تهران، استان خراسان‌رضوی بیشترین نشریات کشور را دارد.

خراسان‌رضوی بیشترین نشریات را پس از تهران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سیدجواد جعفری صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران گناباد که در سالن سینا دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: علمای فرهنگ تعاریف متعددی از فرهنگ ارائه کرده‌اند که مهم‌ترین و جامع‌ترین آنها این است که فرهنگ مجموعه‌ای از دستاوردهای مادی و معنوی بشر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، افزود: مصداق بارز شاخص دستاورد مادی در گناباد موضوع تاریخی قنات قصبه است که نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز به ‌عنوان یک شگفتی مطرح است.

وی ادامه داد: در مورد دستاوردهای معنوی نیز نام شخصیتی مثل علامه بهلول‌گنابادی که هیچ ‌گاه نامش در تاریخ گم نخواهد شد، زینت بخش این دیار است که به برکت عملکرد این شخصیت بزرگ امروز دوباره ارزش‌های دین خدا احیا می‌شود و حول محور اندیشه معنوی این شخصیت موجباتی فراهم می‌شود که این شهر به یک شهر فرهنگی تبدیل شود.

جعفری در ادامه تصریح کرد: رسانه قابلیت‌های زیادی دارد و حداقل در سه حوزه فرهنگ‌سازی، ایجاد روابط اجتماعی و شکل‌دهی اخلاق در جامعه نمی‌توان این قابلیت‌ها را منکر شد.

وی بیان داشت: بر رسانه‌های جهان دو نگاه حاکم است یکی نگاه از بالا به پایین که یک دیدگاه استکباری است و طبقه مسلط بر جامعه همواره به دنبال آن است ارزش‌های دین ما مطرود است و متاسفانه تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی امروز ناشی از این نوع نگاه است.

جعفری افزود: نگاه دوم حاکم بر رسانه‌های جهان دیدگاه ارزشی است که به دنبال آگاهی‌بخشی در جامعه است، این نوع دیدگاه از آرمان‌های یک ملت دفع می‌کند و به دنبال این است که جامعه به رشد و تعالی برسد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در این میان خبرنگاران به ‌عنوان عناصری زنده و پویا و بصیر نقش اصلی آگاهی‌بخشی را دارند که این نوع نگاه را دین اسلام ترویج کرده است.

جعفری با اشاره به شاخصه‌های یک خبر خوب نیز گفت: از شاخصه‌های یک خبر خوب، دست اول بودن، مهم و درست بودن و سرعت و دقت خبر ست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسا‌ن‌رضوی تصریح کرد: از شاخص‌های برجسته استان خراسان‌رضوی، مطبوعات استان است به طوری که بعد از تهران استان خراسان‌رضوی بیشترین نشریات کشور را دارد.

وی افزود: در استان خراسان‌رضوی 238 نشریه دارای مجوزند که تعداد 130 نشریه تخصصی و 112 نشریه عمومی است.

جعفری در ادامه بیان داشت: موسسه فرهنگی علامه بهلول در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب و به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده که پی‌گیر ثبت هر چه سریع‌تر موسسه هستیم.

وی در ارتباط با ایجاد مجتمع فرهنگی گناباد، گفت: مجتمع فرهنگی هنری گناباد اگر ایجاد شود همه انجمن‌های فرهنگی هنری در آن مجتمع مستقر می‌شوند که در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی به امضا رسیده و پی‌گیر هستیم که هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول