اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

بوستان مسافر در ورودی جنوب شرق تهران به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 15 ‌از تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست بوستان مسافر در ورودی جنوب شرق تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

بوستان مسافر در ورودی جنوب شرق تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید احمد صفوی پیش از ظهر امروز در بازدید دوره‌ای خود از محلات ناحیه چهار به ویژه روند اجرای تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست بوستان مسافر در ورودی جنوب شرق تهران اظهار داشت: ‌عملیات اجرایی این بوستان به عنوان یک پروژه فرامنطقه‌ای و با هدف تامین رفاه حال شهروندان و مسافرانی که از این مسیر تردد می‌کنند آغاز شده و فاز نخست آن تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری توسط مسافران نوروزی می‌شود.

وی در تشریح روند اجرایی بوستان مسافر خاطرنشان کرد: ‌این بوستان به مساحت چهار هکتار طراحی شده و در حال حاضر فاز اول آن به مساحت کل دو هکتار و مساحت معابر 9 هزار مترمربع با اختصاص اعتباری معادل 10 میلیارد ریال که مبلغ 8 میلیارد ریال آن به عملیات محوطه‌سازی اختصاص یافته است، آغاز شد.

شهردار منطقه 15 یادآور شد: بوستان یاد شده با امکاناتی نظیر پارکینگ اختصاصی، ‌آلاچیق،‌ وضوخانه، ‌زمین بازی کودکان، وسایل بدنسازی، ‌روشنایی‌، مبلمان پارکی، ‌آبنما،‌ آبخوری و ‌سرویس بهداشتی در حال احداث است و برای احداث فضای سبز فاز یک و روشنایی و مبلمان آن مبلغ 2 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

صفوی در این بازدید همچنین ضمن تاکید بر اهمیت بهره‌برداری مناسب از توانایی‌های بوستان‌های موجود در این ناحیه اعلام کرد: سرانه فضای سبز منطقه به 26 مترمربع رسیده است که این سرانه در ناحیه چهار به جهت وجود بوستان‌های خلیج فارس و آزادگان 36 مترمربع است ضمن اینکه در این راستا نباید از احداث بوستان‌های محلی غافل شویم.

وی بیان داشت: باید از ظرفیت این بوستان‌های فرا منطقه‌ای نیز در مسایل فرهنگی نظیر برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مشارکت حوزه امور شهری و اجتماعی و نظرات شورایاری به خوبی بهره‌برداری کنیم.

شهردار منطقه 15 در پایان بازدید از ناحیه چهار افزود: از طرفی عبور بزرگراه شهید نجفی رستگار از این ناحیه می‌تواند اثرات اقتصادی،‌ اجتماعی، فرهنگی و کالبدی داشته باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول