اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر

سلسله نشست‌های اخلاق در حوزه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر از برگزاری سلسله نشست‌های اخلاق در حوزه در این مؤسسه خبر داد.

سلسله نشست‌های اخلاق در حوزه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن شکراللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر برگزاری نشست‌های علمی است.

وی با اشاره به ساز و کار برگزاری این نشست‌ها ادامه داد: هر یک از این نشست‌ها، در شش قالب برگزار می‌شود تا موضوع مورد نظر به طور کامل تبیین شود.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات مناظره برای گسترده کردن دامنه دانش افراد در موضوعات علمی ولاء منتظر ابراز کرد: سه نشست از این شش نشست در قالب هم‌اندیشی در موضوع مورد نظر اجرا می‌شود و دو نشست با عنوان نقد و نظر و حالتی شبیه مناظره با حضور صاحب‌نظران، جوانب مختلف موضوع مورد نظر را مورد بحث قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: برای هر یک از این موضوعات یک نشست آزاداندیشی برگزار می‌شود که در قالب این نشست یکی از اساتید موضوع مورد نظر، نقدها و نظرات خود را نسبت به آن مطرح می‌کند و مخاطبان نیز سؤالات خود را در این رابطه طرح می‌کنند.

شکراللهی افزود: موضوع کار این نشست‌ها برای سال 91 اخلاق در حوزه قرار داده شده که مقدمات اجرایی آن در حال طی شدن بوده و پیش نشست‌هایی برای آن برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: پیش نشست‌های این موضوع با حضور صاحب‌نظران موضوع اخلاق در مؤسسه ولاء منتظر برگزار شده و اساتید و بزرگان حوزه در این پیش نشست‌ها دعوت خواهند شد.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به اینکه مخاطب اصلی این مباحث طلاب هستند اضافه کرد: در کنار حضور طلاب، مسئولان حوزه علمیه و صاحب منصبانی که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، برای شرکت در این نشست‌ها دعوت می‌شوند.

وی گفت: البته اخلاق موضوعی است که با تعامل صاحب نظران خارج از حوزه علمیه نیز می‌توان آن را بسط داد و به نتایج بهتری رسید.

شکراللهی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های مؤسسه ولاء منتظر که برای سال تحصیلی جدید در دست اقدام است و فراخوان آن آماده خواهد شد، تشویق و حمایت از آثار علمی پژوهشی است.

وی با اشاره به ضرورت همکاری مراکز علمی و پژوهشی برای انجام طرح‌های تأثیرگذار ابراز کرد: موضوع این فراخوان مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ است و در این رابطه تمام صاحبان قلم و اندیشمندان دعوت می‌شوند تا اگر مقالات و پایان‌نامه‌های آماده‌ای دارند که منتشر نشده و قابلیت انتشار دارد، از حمایت‌های این مؤسسه استفاده کرده و آثار خود را به چاپ برسانند.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر افزود: در همین راستا فراخوانی برای تحقیق و تالیف در این موضوعات به حوزه‌های علمیه و مؤسسه‌های علمی و پژوهشی ارائه خواهد شد تا در انجام این ماموریت خطیر موسسه ولاء منتظر را یاری کنند.

وی ابراز داشت: در این فراخوان‌ها موضوعات مورد نیاز به محققان و مراکز علمی و پژوهشی ارائه می‌شود تا پژوهش‌های این حوزه به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده انجام شود.

شکراللهی با اشاره به اینکه مقالات علمی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در پایگاه اینترنتی این مؤسسه ارائه می‌شود گفت: این مقالات علمی در بسیاری از عرصه‌ها می‌تواند برای نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و عموم مردم راهگشا باشد.

وی خاطر نشان کرد: نتایج این تحقیقات در اختیار مراکز تصمیم‌گیری و نهادهای مسئول در حوزه فرهنگ‌سازی قرار داده می‌شود تا این پژوهش‌ها به معنای واقعی کاربردی شود.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با اشاره به نقش پژوهش در به ثمر رساندن فعالیت‌های فرهنگی ابراز داشت: اگر حرکت‌ها حساب شده و بر اساس مطالعات باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول