اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

فعالیت 80 شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: 80 شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 80 شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان

علی رمضانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان شامل پارک‌ها، مراکز رشد و فناوری در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که از بنیاد نخبگان استان زنجان تایید علمی گرفته‌اند در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حمایت‌های مادی و معنوی از نخبگان از سوی بنیاد نخبگان صورت می‌گیرد، افزود: حمایت‌های مادی از طرح‌های دانش‌بنیان در چارچوب تسهیلات به عهده بانک‌های عامل است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: تسهیلات لازم به طرح‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

وی از اختصاص 2 میلیارد تومان به شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان خبر داد و گفت:‌ به شرکت‌های غیرتعاونی نیز 250 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با تحریم‌ها موثر است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند موجب پویایی جامعه شده و به ادامه مسیر پیشرفت جامعه کمک کند.

وی یادآور شد: برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف ضروری است در کنار توجه به سایر تولیدات به ارائه محصولاتی نو که با دانش و فکر آمیخته است، توجه شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه این شرکت‌ها در زمینه صادرات و درآمدزایی کشور مثمرثمر است، افزود: تنوع‌بخشی در صادرات از اهداف این شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رمضانی تغییر نرخ سود بانکی را از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: بانک‌ها در زمینه اخذ تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند.

وی از راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: این صندوق تا اواخر شهریور ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ادامه داد: در سال جاری 700 میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق این صندوق ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این صندوق بسیاری از مشکلات مادی و معنوی نخبگان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای معرفی نخبگان به این صندوق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول