اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

فعالان بخش خصوصی تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را مطالبه کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تجاری سازی محصولات دانش بنیان هم اکنون از موضوعات مهم کشور است بنابراین فعالان بخش خصوصی باید این موضوع را با توجه به ظرفیت‌های گسترده بودجه سال جاری مطالبه کنند.

فعالان بخش خصوصی تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان را مطالبه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در مراسم آغاز به کار هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته‌گری، صنایع و معادن وابسته با بیان اینکه کشور ایران در زمینه علم و فناوری در سطح اول منطقه قرار دارد اما در بعد اقتصادی از دیگر کشورها عقب است، اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در برنامه پنجم چهار ونیم درصد بوده است که با این میزان به هیچ وجه نمی‌توان به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور دست یافت و حتی با نرخ رشد هشت درصد نیز نمی‌توان از رقبای منطقه‌ای پیشی گرفت.

وی افزود: مشکل اینجاست که به جای آمایش سرزمین، آمایش صنعت را مدنظر قرار دادیم و به همین دلیل هم‌اکنون هشت طرح فولادی کشور، به دلیلی غیر اقتصادی بودن به مشکل برخورد کرده است به گونه‌ای که در حال حاضر چندین مورد از این طرح‌ها متوقف شده و یا نیمه فعال است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: طرح جامع فولاد کشور با نقطه بحرانی به نام مواد اولیه، معادن و سنگ آهن روبه‌روست و علت اصلی این امر آن است که دولت علی‌رغم ابلاغ سیاست‌های اصل 44، خود در صدد رسیدگی به این مسایل بوده و بدیهی است در صورت ادامه این مسیر هرگز به اهداف جامع فولاد کشور نخواهیم رسید.

وی وجود برخی نگرانی‌ها از کمبود فناوری و تکنولوژی در این صنعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشور باید با توسعه واحدهای تحقیق و توسعه به خودکفایی فناوری دست یابد نه این که تنها به خودکفایی تولید فکر کند.

فولادگر تصریح کرد: 70 تا 60 واحد فولادی کشور می‌خواهند سالانه 20 میلیون تن فولاد تولید کنند که این غیر اقتصادی‌ترین روش بوده و اقتصاد کشور در این بخش نیز باید به سمت ایجاد کنسیرسیوم‌ها و ادغام واحدهای خصوصی خُرد پیش رود. 

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول