اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید سهم مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور افزایش یابد.

سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی، مهدی نژادنوری در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شعبه بجنورد اظهار داشت: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری مرجعی برای نخبگان و شکوفایی استعدادهاست که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد کشور بهره برد.

وی تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در راستای تبدیل اختراعات و ابتکارات به محصول ایجاد شده‌اند که باید در جهت این هدف محوری حرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هنوز مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نتوانسته‌اند اقتصاد کشور را به طور کامل پوشش بدهند اما با توجه به محصولات خوب تولید شده در آن‌ها و قانون مصوب مجلس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این هدف تحقق خواهد یافت.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شعبه بجنورد گفت: توانمندی‌ها و قابلیت‌های زیادی در استان وجود دارد که به علت کمبود امکانات، به عرصه ظهور نرسیده‌اند.

رضا شاهین‌فر با بیان اینکه اکنون 34 واحد فناور تحت حمایت مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شعبه بجنورد است، افزود: چندین واحد فناور نیز در نوبت حمایت این مرکز قرار دارند.

وی ادامه داد: در صورت حمایت استاندار خراسان‌شمالی و مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح‌های بیشتری تحت حمایت این مرکز قرار خواهند گرفت و محصول آن‌ها تجاری سازی‌شده و به بازار عرضه می‌شود.

شاهین‌فر تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 91 با نام " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، حمایت از مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در تحقق این شعار محوری یاری‌رسان خواهد بود.

مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی شعبه بجنورد در سال 88 در استان خراسان‌شمالی تاسیس شد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول