اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان:

محدودیت مالی برای راه‎اندازی شرکت‎های دانش‎بنیان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان تاسیس شرکت‎های دانش‎بنیان را به نفع توسعه استان دانست و گفت: برای راه‎اندازی این‌گونه شرکت‎ها از نظر مالی محدودیتی وجود ندارد.

محدودیت مالی برای راه‎اندازی شرکت‎های دانش‎بنیان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، حسین گرایلی در مراسم آیین اعطاء پروانه کارشناسی به 27 نفر از برگزیدگان آزمون کارشناسی استاندارد سازمان ملی استاندارد در گرگان اظهار داشت: مردم به خاطر اینکه به استاندارد اعتماد دارند با خیال راحت کالاهای دارای علامت استاندارد را مصرف می‎کنند.

وی تصریح کرد: این اعتمادسازی در طول زمان صورت گرفته و کارشناسان استاندارد باید تلاش کنند تا این اعتماد در سطح جامعه ارتقا یابد.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم خللی در انجام وظایف سازمان ملی استاندارد مشاهده کنند به اعتماد آنها نسبت به این سازمان لطمه وارد می‎شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: کارشناسان استاندارد که به عنوان همکار بخش خصوصی سازمان ملی استاندارد پروانه کارشناسی دریافت کردند، نماینده سازمانی هستند که مجموعه نظام به وجود آن افتخار می‎کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استاندارد تمام ابعاد زندگی انسان را در بر می‎گیرد باید دامنه فعالیت‎ها و نظارت‎های آن افزایش یابد.

گرایلی با بیان اینکه هر یک از ادارات اعتبارات پژوهشی دارند تاکید کرد: پژوهش‎های ادارات باید در راستای رفع نیازهای آن ادارات انجام شوند و برای این کار لازم است نیازهای پژوهشی خود را اولویت‎بندی کنند.

 

وی تاسیس شرکت‎های دانش‎بنیان را یکی از اقدامات مثبت و ارزنده دولت عنوان کرد و ادامه داد: 50 درصد اعضای این شرکت‎ها باید حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند و چنانچه 50 درصد دیگر هم مدرک تحصیلی کمتر از لیسانس داشته باشند می‎توانند درخواست تاسیس این گونه شرکت‎ها را ارئه دهند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری گلستان گفت: افراد با رشته‎های تخصصی مختلف می‎توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند و یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس کنند.

رحیم ابوعلی مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران و منصور قلیچ‎لی مدیرکل استاندارد استان گلستان در آیین اعطای پروانه کارشناسی استاندارد حضور داشتند و در پایان این آیین، کارشناسان استاندارد پذیرفته شده در آزمون کارشناسی سازمان ملی استاندارد ایران سوگند یاد کردند تا همواره در انجام وظایف خود رضای حق تعالی و منافع مردم را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول