اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری استان قم خبر داد

عضویت 8 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری قم

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: 70 شرکت برای عضویت در پارک علم و فناوری استان قم اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد هشت شرکت برای عضویت در این مرکز پذیرفته شده‌اند.

عضویت 8 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید هاشم عارف پیش از ظهر امروز در سومین هم‌اندیشی واحدهای فناوری علوم انسانی در تالار شهید مطهری پردیس قم دانشگاه تهران اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان قم حدود سه ماه است که تاسیس شده و در این مدت فضایی را به صورت ویژه برای حضور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان فراهم کرده‌ است.

وی با اشاره به استقبال شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان از فعالیت‌های این مرکز ادامه داد: حدود 70 شرکت برای عضویت در پارک علم و فناوری استان قم اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد 8 شرکت شناسایی شده است که در محدوده پارک علم و فناوری استان قم مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: طی برنامه پنج ساله باید 500 شرکت دانش‌بنیان را در قم ثبت کنیم که با ظرفیتی که استان قم دارد می‌تواند به این جایگاه برسد.

وی با اشاره به خصوصیات پارک علم و فناوری استان قم گفت: پارک علم و فناوری قم در افق 1404 یکی از پنج پارک موفق و برخوردار از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خواهد بود که به‌ عنوان یک مجموعه معتبر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خواهد کرد.

عارف ابراز داشت: این مرکز نقش بنیادینی در توسعه زیرساخت‌های علمی در عرصه اقتصاد و ایجاد رابطه محکم میان صنعت و دانشگاه ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان قم از محل بودجه‌های ملی دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از ایده‌های خلاقانه و مفید علمی حمایت می‌کند تا این ایده‌ها بتوانند جایگاه خود را در صنعت پیدا کنند.

*ارائه 40 ایده نوآورانه به مرکز رشد فناوری‌های علوم انسانی

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان داشت: مرکز رشد علوم انسانی استان قم نیز برای حمایت از ایده‌های نوآورانه در استان قم راه‌اندازی شده است و تاکنون توانسته با حوزه‌های علمیه و مراکز علمی قوی در علوم انسانی ارتباط خوبی برقرار کند.

وی افزود: از زمان آغاز به کار این مرکز حدود 40 ایده ارائه شده است که در حال حاضر 9 ایده از سوی مرکز رشد علوم انسانی پذیرفته و در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

عارف ادامه داد: این ایده‌ها پس از گذراندن دوران پیش رشد خود در مرکز رشد، به سمت دوران رشد و تجاری‌سازی ایده پیش خواهند رفت.

*ضرورت توجه فعالان علمی به فعالیت‌های مرکز رشد

وی با اشاره به اهداف برگزاری هم‌اندیشی‌های واحدهای فناوری علوم انسانی خاطر نشان کرد: این هم‌اندیشی‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی با هدف آشناسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با مرکز رشد علوم انسانی صورت می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: مرکز رشد واحدهای علوم انسانی یک پدیده جدید است که در سطح کشور هیچ نمونه دیگری ندارد که به دلیل ظرفیت‌های عظیم استان قم در این استان راه‌اندازی شده و موفقیت فعالیت‌های این مرکز به توجه چهره‌های علمی استان قم نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت مرکز رشد فناوری‌های علوم انسانی طرح مباحث نظری نیست اظهار داشت: تعامل ما با نهادهای علمی در این راستا است که بتوانیم ایده‌های علمی اندیشمندان حوزه علوم انسانی را تجاری‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه استان قم دارای بیش از 30 مؤسسه آموزش عالی و بیش از 60 هزار دانشجو و همچنین بیش از 60 هزار طلبه است اظهار کرد: این ظرفیت‌های عظیم مدنظر مسئولین مرکز رشد فناوری‌های علوم انسانی قرار دارد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول