اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد

درآمدزایی 20 میلیارد ریالی تعاونی‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان تاکنون افزون بر 20 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

درآمدزایی 20 میلیارد ریالی تعاونی‌های دانش‌بنیان در چهارمحال و بختیاری

خداداد پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بنیاد نخبگان به صورت رسمی فعالیت خود را از سال 89 با اهداف شناسایی نخبگان، حمایت و هدایت معنوی و مالی از نخبگان و بکارگیری و جذب نخبگان در این استان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان یک بنیاد فرا وزارتی است، گفت: در حال حاضر 130 نخبه و مخترع در استان به عضویت بنیاد نخبگان درآمده‌اند که از این تعداد تاکنون 22 نخبه برگزیده در جشنواره‌های مختلف، هشت دانش‌آموخته برتر، 12 برگزیده آزمون سراسری، 46 برگزیده المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی و یک نفر برگزیده مسابقات قرآنی است.

پیرعلی با اشاره به میزان تسهیلات اعطایی به نخبگان، گفت: تسهیلات پرداختی به نخبگان شامل استفاده از تسهیلات مالی تا تسهیلات نظام وظیفه است، به طوری که به مخترعان سطح سه افزون بر 30 میلیون ریال اعتبار در قالب هدیه پرداخت می‎شود.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرداخت تسهیلات 200 میلیون ریالی به نخبگان سطح دو و پرداخت تسهیلات 300 میلیون ریالی به نخبگان سطح یک از دیگر تسهیلات پرداختی به مخترعان و نخبگان این استان محسوب می‌شود.

وی از افزایش سطح تسهیلات پرداختی به نخبگان استان خبر داد و گفت: در سال‌ جاری میزان تسهیلات پرداختی به نخبگان سطح سه تا سقف 50 میلیون ریال قابل افزایش است.

پیرعلی معرفی نخبگان به پارک علم و فناوری را از دیگر اقدامات حمایتی از نخبگان استان برشمرد و گفت: با معرفی نخبگان به پارک علم و فناوری مسیر تجاری‌سازی ایده شخص نخبه فراهم خواهد شد، به طوری که تاکنون دو نفر از نخبگان استان موفق شده‌اند اختراع‌های خود را که شامل اختراع دستگاه بیل بردار به منظور انتقال علوفه از سطح مزرعه به سطح تراکتور و همچنین دستگاه پوست‌کن گردو و بادام است را به مرحله تجاری‌سازی نزدیک سازند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان، گفت: اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد اصلی این بنیاد است، به طوری که تاکنون شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزون بر 20 میلیارد ریال درآمدزایی داشته است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول