اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واحد علوم و تحقیقات

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد آمل کلید خورد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: تبدیل این واحد دانشگاهی به دانشگاه کارآفرین و دانش‌بنیان راه‌اندازی مرکز رشد و تشکیل شرکت دانش‌بنیان آغاز شد.

راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد آمل کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مجتبی ابراهیمی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تیمی به سرپرستی دکتر محمد وحدت رئیس دانشکده علوم پایه و همراهی حمیده ابراهیمیان مسئول دفتر ارتباط با صنعت این واحد دانشگاهی برای بازدید از پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از آخرین دستاوردها و نحوه راه‌اندازی مرکز رشد و تشکیل شرکت دانش‌بنیان اعزام شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته از سوی تیم اعزامی با مسئولان  پارک علم و فناوری مازندران بیان داشت: جلسه‌ای با  مدیر گروه" توسعه ارتباطات سامان" طراح و مجری پارک علم و فناوری مازندران صورت گرفته و از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت نظیر مراکز داده (دیتا سنتر)، طراحی، تامین تجهیزات، پشتیبانی، نصب و راه‌اندازی ارتباطات شبکه‌های بی‌سیم و نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته و اطلاعات مفیدی دریافت شد.

وی افزود: گروه توسعه ارتباطات سامان آمادگی کامل خود را برای همکاری با واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی و راه‌اندازی مرکز رشد و تشکیل شرکت دانش‌بنیان اعلام کرد.

ابراهیمی از مدیران پارک علم و فناوری قدردانی کرد و گفت: با حمایت این گروه و تعامل سایر مسئولان در پارک علم و فناوری مازندران مجوز ایجاد مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات  آیت‌الله‌آملی دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و فایده تاسیس مراکز رشد در دانشگاه‌ها تاکید کرد: مراکز رشد با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی تخصصی به ویژه برای فارغ‌التحصیلان از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت مالی این شرکت‌ها توسط مراکز رشد دانشگاهی تا تجاری کردن نتایج فعالیت‌هایشان مثمرثمر است.

ابراهیمی تصریح کرد: با ایجاد مراکز رشد در دانشگاه از یک سو فرصت کارآموزی برای دانشجویان و از سویی فرصت مشاوره‌ای برای اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌وجود می‌آید.

رئیس  شورای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله‌آملی گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه می‌توانند با ایجاد شرکت‌های کوچک یا متوسط دانش‌بنیان زیر پوشش مراکز رشد در دانشگاه قرار گیرند و از حمایت‌های مالی پارک علم و فناوری برخوردار شوند تا به نتیجه مطلوب و مرحله تجاری‌سازی نتایج فعالیت‌‌ها دست یابند.

ابراهیمی با اشاره به فرآیند اخذ مجوز برای تاسیس مرکز رشد در دانشگاه گفت: مراکز رشد و شرکت دانش‌بنیان ایجاد شده در هر دانشگاه زیر مجموعه پارک علم و فناوری در استان محل فعالیت آن دانشگاه می‌شود و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله‌آملی نیز پس از اخذ مجوز زیر نظر پارک علم و فناوری مازندران فعالیت می‌کند.

انتهای ‌پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول