اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد:

امسال 200 طرح دانش‌بنیان در کارگروه بنیاد نخبگان تصویب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد با بیان اینکه طرح‌های دانش‌بنیان در کارگروهی با حضور اعضا در بنیاد نخبگان بررسی می‌شود، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد طرح‌های مصوب در این کارگروه به 200 مورد برسد.

امسال 200 طرح دانش‌بنیان در کارگروه بنیاد نخبگان تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حبیب زارع ظهر امروز در نشست معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استاندار یزد و مدیران کل ادارات این حوزه با خبرنگاران اظهار داشت: 120 طرح دانش‌بنیان در استان یزد رصد و ارائه شده که این طرح‌ها در کارگروه مورد بررسی قرار گرفته که 35 طرح آن به تصویب نهایی رسیده، 25 طرح به بانک معرفی شده و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد این طرح‌ها به 200 مورد برسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 438 نخبه مطابق آیین‌نامه‌های مصوب زیر پوشش بنیاد نخبگان استان یزد هستند، افزود: برای شناسایی نخبگان بیشتر به سراغ دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای، مدارس و ... رفته‌ایم.

زارع، گسترش جامعه نخبگان استان یزد و‌ گسترش طرح‌های دانش‌بنیان در این استان را از راهبردهای اصلی بنیاد نخبگان برشمرد و بیان‌کرد: تلاش می‌کنیم در سایر حوزه‌ها نیز اقدام به شناسایی نخبگان کنیم.

* نخبگان قرآنی، ورزشی و فرهنگی در یزد شناسایی می‌شوند

وی از جمله این حوزه‌ها به بخش‌های فرهنگی، هنری‌، قرآنی، ورزشی و ... اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز چهار نخبه از 438 نخبه استان یزد، نخبه قرآنی هستند.

زارع با ارائه تعریفی از نخبه عنوان کرد: فردی که در حوزه‌ای دارای هوش و استعداد سرشار باشد، در حوزه فعالیت خود اثربخش باشد و بتواند ایده خود را به تولید یا خدمت تبدیل کند، نخبه است.

وی با اشاره به حمایت‌های بنیاد نخبگان برای جلوگیری از فرار مغزها خاطرنشان کرد: پدیده فرار مغزها با حمایت‌های بنیاد نخبگان در حال کاهش است زیرا تسهیلات خوبی به افراد در معرض خروج ارائه می‌شود.

* تسهیلات 50 میلیون تومانی به نخبگان در معرض خروج اعطا می‌شود

زارع از جمله این تسهیلات به ارائه گرندهای پژوهشی بلاعوض تا سقف 50 میلیون تومان برای توسعه فعالیت‌های نخبگان اشاره کرد.

مدیرکل پست استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: با وجود اینکه نحوه برقراری ارتباطات گسترش یافته اما حجم مرسولات کاهش نیافته بلکه سرویس‌‌های دیگر پستی جایگزین آن شده است.

* 2 میلیون مرسوله توسط پست در یزد جابه‌جا می‌شود

محمدحسین عطارزاده عنوان کرد: در حال حاضر ماهانه بیش از 2 میلیون مرسوله از مردم یزد می‌گیریم و به مقصدهای مورد نظر آنها ارسال می‌کنیم.

عطارزاده همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون در سطح استان یزد 100 پستجی و توزیع ‌کننده مشغول فعالیت هستند.

این نشست با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، حدود 30 نفر از خبرنگاران و مدیران پست، مخابرات، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری برگزار شد.

نظیر این نشست چندی پیش با معاون عمرانی استاندار و مدیران کل حوزه مسکن و راه‌سازی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول