اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کاهش مصرف سموم

مبارزه شیمیایی با آفت سن گندم در آبیک کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: با اجرای طرح IPM و همچنین کاهش مصرف سموم، سطح مبارزه شیمیایی با آفت سن گندم و جو در شهرستان آبیک کاهش یافت.

مبارزه شیمیایی با آفت سن گندم در آبیک کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی اظهار کرد: این طرح در سال زراعی سطح بالغ بر 19 هزار هکتار از مزارع شهرستان آبیک اجرا شد.

وی بیان کرد: مبارزه علیه آفت طی دو مرحله و در زمان‌های مناسب انجام شد که نسبت به سال گذشته نزدیک به 20 درصد کاهش داشته است.

لطفی در ادامه با اشاره به اثرات مخرب و زیانبار آفت سن گندم و جو بر تولید محصول سالم گفت‌: سن یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های گندم و جو بوده که در صورت عدم کنترل آن در مزارع می‌تواند تا 100 درصد به محصولات زراعی خسارت وارد کند‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اظهار کرد: با نظارت بر عملکرد شش کلینیک گیاه‌پزشکی زیر پوشش و کارشناسان بخش دولتی همچنین از طریق ردیابی و پایش این آفت مبارزه جدی و به موقع با این آفت انجام شده است‌.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول