اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به جای انتقال به سیلو‌ها

گندم تولیدی کشاورزان به کشورهای دیگر منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس گفت: به علت قیمت پایین ارائه نسبت به قیمت واسطه‌ها گندم تولید شده توسط زارعان به جای انتقال به سیلوها در نقاط مرزی به صورت چشمگیر به سایر کشورها حمل می‌شود.

گندم تولیدی کشاورزان به کشورهای دیگر منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزارس فارس از شبستر، علی علیلو صبح امروز در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان شبستر با اشاره به اهمیت حذف واسطه‌های غیرضروری از نظام تولید- توزیع محصولات کشاورزی، اظهار کرد: باید زمان طراحی تا اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ها به حداقل ممکن آن کاهش یابد تا در زمان تعریفی، نتایج اجرا بتواند تاثیر مطلوب خود در زیربخش‌های مختلف کشاورزی را نمایان ساخته و در کنار آن همگامی بیش از پیش برنامه‌ریزان، مدیران و همچنین مردم جامعه در تعامل بیشتر در روند توسعه ملی محقق شود.

وی افزود: با توجه به مطالعات استراتژیک انجام گرفته در اکثر کشورهای جهان، می‌شود ادعا کرد که ارزش آب در زندگی انسان‌ها بیش از پیش افزایش یافته و جنگ‌های آتی در صورت وقوع، بیشتر بر سر تصاحب منابع آبی اتفاق خواهد افتاد و هر کشوری برای توسعه‌بخشی به کشاورزی باید استفاده بهینه از منابع آبی موجود را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

علیلو با انتقاد از نهادهای ذیربط در امر خرید تضمینی گندم از زارعان کشور گفت: با توجه به این مسئله که قیمت ارائه شده توسط این نهاد از قیمت پرداختی توسط واسطه‌ها کمتر بوده، گندم تولید شده توسط زارعان به جای انتقال به سیلوها در نقاط مرزی به صورت چشمگیر به سایر کشورها حمل می‌شود و این امر می‌تواند تبعات ناخوشایندی را برای دولت از جهت تامین نیاز داخل کشور به این محصول را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: عدم کاهش زمانی روند طراحی تا اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی، علاوه بر اتلاف زمان و وقت بهره‌برداران، موجبات کاهش تعامل و همکاری و همراهی آنان را در میان مدت به وجود آورده و این مسئله در صورت حل نشدن در کوتاه مدت، اثرات نامطلوبی را می‌تواند در اجرا و راهبرد اهداف توسعه ملی از خود به جای بگذارد.

وی همچنین خواستار رسیدگی به درخواست اعتبارات مورد نظر بهره‌برداران توسط سیستم بانکی در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و افزود: در سال تولید ملی، به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید از کار و سرمایه ایرانی به نحو شایسته و در خور حمایت شود تا اهداف درازمدت نظام در توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور تحقق پذیرد.

علیلو با اشاره به صرفه‌جویی 10.5 میلیون متر مکعبی انجام گرفته در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: با توجه به روش‌های استفاده از آب در بخش زراعی و باغی شبستر که متکی به آب چاه‌های کشاورزی بوده و چاه‌ها در مالکیت بهره‌برداران قرار دارند، سازمان آب منطقه‌ای استان باید در اسرع وقت روش پیشنهادی خود برای انتقال آب صرفه‌جویی شده به سایر اراضی قابل واگذاری برای توسعه بخش کشاورزی را ارائه کند تا دست‌اندرکاران طرح توسعه بتوانند وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول