اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی 91-90 محقق شد

برداشت 8.5 هزار تن گندم و جو از مزارع کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از برداشت 8 هزار و 464 تن گندم و جو از مزارع شهرستان کاشان در سال زراعی 91-90 خبر داد.

برداشت 8.5 هزار تن گندم و جو از مزارع کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدمصطفی قمصری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان 4 هزار و 144 تن گندم از  یک‌هزار و 300 هکتار با عملکرد 7.3 تن در هکتار از مزارع شهرستان کاشان برداشت شده است.

وی افزود: از یک‌هزار و 800 هکتار مزارع این شهرستان نیز 4 هزار و 320 تن جو با عملکرد متوسط 4 هزار تن در هکتار برداشت شده است.

این مسئول، سرمازدگی، سیل، تگرگ، طوفان، بادهای شدید و پدیده بادزدگی مزارع گندم و جو را یکی از مهمترین عامل افت عملکرد این دو محصول زارعی در کاشان اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به این خسارات مقدار گندم و جو برداشت شده از مزارع شهرستان کاشان به بیش از 8 هزار و 400 رسیده است.

رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان در ادامه یادآور شد: طی مدت زمان کاشت، داشت و برداشت گندم از مزارع شهرستان کاشان تعداد 35 هزار و 200 نفر روز کارگر فصلی مشغول به کار شده‌اند.

قمصری همچنین تصریح کرد: طی زمان کاشت، داشت و برداشت جو از مزارع شهرستان کاشان نیز 72 هزار نفر روز کارگر فصلی مشغول به کار شده‌اند.

رئیس اداره بهبود تولید گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان متذکر شد: در راستای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، دولت هر کیلوگرم گندم را به قیمت 4200 ریال از کشاورزان خریداری می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول