اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خبر داد

کاهش 18 درصدی کشت گندم در گلپایگان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی گلپایگان گفت: سطح کشت گندم امسال نسبت به سال زراعی گذشته حدود 18 درصد کاهش یافته است.

کاهش 18 درصدی کشت گندم در گلپایگان

حیدرعلی گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان، اظهار کرد: برداشت گندم از سطح 3 هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: سطح کشت گندم امسال نسبت به سال زراعی گذشته حدود 18 درصد کاهش یافته است. 

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان در ادامه به ارقام کشت شده این محصول در شهرستان اشاره کرد و افزود: ارقام کشت شده الوند، پیشتاز و بک‌کراس روشن بوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود 13 هزار و 600 تن محصول برداشت شود.

گل‌محمدی در ادامه به مشکلات کشت گندم اشاره کرد و گفت: از علل کاهش کشت گندم در این سال زراعی می‌توان به کمبود کود اوره در مرحله سرک بهاره، افزایش هزینه‌های تولید، خشک‌سالی و قیمت پایین محصول نسبت به محصولات علوفه‌ای مانند جو در الگوی کشت شهرستان گلپایگان اشاره کرد.

وی هم‌چنین به زمان کشت سیب‌زمینی در شهرستان اشاره کرد و افزود: زمان کشت سیب‌زمینی در شهرستان گلپایگان به پایان رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان اظهار کرد: حدود 220 هکتار سیب‌زمینی از ارقام آگریا ـ نیلوا ـ مارفونا در شهرستان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود حدود 6 هزار و 600 تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی به مشکلات کشت این محصول در سال زراعی گذشته پرداخت و بیان کرد: قیمت پایین محصول، نبود بازار مناسب فروش و هزینه‌های بالای تولید موجب شده که سطح زیر کشت این محصول امسال کم‌تر از سال‌های گذشته باشد.

گل‌محمدی به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز در مزارع ذرت اشاره کرد و افزود: به خاطر دوره رشد و خصوصیات فیزیولوژیکی و فتوسنتزی گیاه و خسارت 30 تا 25 درصدی علف‌های هرز بر عملکرد این محصول مبارزه با علف‌های هرز در مزارع ذرت آغاز شده است.

وی اضافه کرد: امسال در سطح یک ‌هزار هکتار از سطح زیر کشت یک هزار و 200 هکتاری این محصول مبارزه به صورت شیمیایی (پیش‌رویشی - پس‌رویشی) و مکانیکی علیه علف‌های هرز باریک‌برگ و پهن‌برگ صورت گرفته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول