اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اردل خبر داد

آغاز برداشت گندم از مزارع اردل‌

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی اردل از آغاز برداشت محصول گندم از سطح مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت گندم از مزارع اردل‌

کیامرث کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: عملیات برداشت گندم دیم و آبی از سطح مزارع گندم این شهرستان آغاز شده است.

وی سطح زیر کشت گندم دیم و آبی این شهرستان را 8 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: همزمان با برداشت گندم کمیته برداشت در این شهرستان تشکیل شده است.

کریمیان با اشاره به جایگاه و اهمیت این ماده غذایی، افزود: اولین و بهترین غذایی که برای انسان شناسایی شده است نان و فرآورده‌هایی است که از محصول گندم تولید می‌شوند، در سراسر جهان گندم به عنوان حیاتی‌ترین محصول کشاورزی مطرح است و مردم تمام دنیا روزانه به اندازه نیاز خود از آن استفاده می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل با بیان اینکه اهمیت گندم بر هیچ کس پوشیده نیست و تمامی صاحبنظران در این مسئله معتقدند که استراتژیک‌ترین محصول کشاورزی گندم است، گفت: از گذشته، گندم در کشور ایران از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است، چرا که ایرانیان اگرچه تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما 2.5 درصد از کل گندم جهان را مصرف می‌کنند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به امنیت غذایی مردم تأکید کرد و گفت: نبود امنیت غذایی یعنی نبود امنیت برای انسان و نبود امنیت برای انسان یعنی وجود سدی بزرگ در راه دستیابی به مراحل بعدی پیشرفت و ترقی انسان.

کریمیان خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف برای دستیابی به امنیت غذایی از تدابیر گسترده‌ای استفاده می‌کنند، برخی از کشورها سعی می‌کنند در تولید محصولات اساسی و استراتژیک خودکفا شوند؛ برخی با اعمال تعرفه‌های وارداتی و ممنوعیت‌های صادراتی محصولات مختلف، این مهم را به انجام می‎رسانند و همچنین برخی از کشورها اقدام به ذخیره گسترده محصولات اساسی می‌کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول