اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

تولید یک میلیون تن گندم در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در سال زراعی امسال یک میلیون تن گندم در گلستان تولید شد.

تولید یک میلیون تن گندم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی بعد از ظهر امروز در مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: خوشبختانه با تنظیم سند تنظیم بازار محصولات کشاورزی، فعالیت‎های خوبی در بخش کشاورزی اتفاق افتاد.

وی اذعان کرد: محصولات چهارگانه "گندم، کلزا، جو و سیب‎زمینی" پاییزه، بهاره و میزان کمی محصول تابستانه با اجرای مناسب در سه ساختار راهبردی، فنی و نظارتی وارد بازار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان داشت: به دلیل اینکه خرید محصولات کشاورزی در سال‎های گذشته به صورت تضمینی انجام می‎گرفت آمار دقیقی داشتیم اما از دو سال اخیر که خرید از طریق بخش خصوصی و کارخانجات انجام گرفت آمار دقیقی نداریم.

سیدمحمدی به میزان خرید گندم از استان اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به خرید تضمینی، توافقی و میزان حملی که به خارج از استان صورت گرفت، میزان 530 هزار تن خرید گندم از استان گزارش شده است.

وی یادآور شد: تعدادی از واحدهای دامداری و مرغداری برای خوراک دام و طیور، در سطح وسیعی گندم خریداری کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: پیش‎بینی ما این بود با وجود شرایط مناسب اقلیمی حداقل یک میلیون تن گندم در استان تولید شود چرا که میزان آفات و بیماری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده بود.

سیدمحمدی کمبود میزان پیش‎بینی شده کود را از دلایل کاهش تولید برشمرد و افزود: در جریان تولید با توجه به اینکه مقدار کود تامین شده کافی نبود نتوانستیم به آمار دلخواهی در این زمینه برسیم ولی اگر کود به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار می‎گرفت محصول تولیدی گندم رکود سال‎های گذشته را شکسته و به تولید استثنایی دست پیدا می‎کردیم.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت جو در استان 72 هزار هکتار بوده است ابراز داشت: تولید جو معادل 171 هزار و 500 تن انجام گرفته که عمده خرید به صورت توافقی بوده است و به میزان بسیار پایینی خرید تضمینی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اذعان کرد: قیمت محصول جو در استان حداقل 390 تومان و حداکثر 450 تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول