اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

کاهش 15 درصدی سطح زیر کشت گندم در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا از کاهش بیش از 15 درصدی سطح زیر کشت گندم در این شهرستان در سال 91 خبر داد.

کاهش 15 درصدی سطح زیر کشت گندم در بویین زهرا

مرتضی شعبان‌نژاد در حاشیه جلسه توسعه کشاورزی شهرستان بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به کاهش بیش از 15 درصدی سطح زیر کشت گندم در این شهرستان در طول سال جاری اظهار کرد: عوامل مختلفی در این کاهش میزان زراعت و کشت نقش دارند که عدم توجه به منابع ارزشمند آب و خاک از جمله این عوامل است که به مرور موجب کاهش و افت تدریجی برداشت محصولات باغی و زارعی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توسعه مبنایی در امور کشاورزی باید در دستو کار قرار گیرد، افزود: هر ساله موانع بسیاری در حوزه کشاورزی و زراعت به‌ وجود می‌آید که موجب افت توسعه و پیشرفت جهشی بخش‌های مختلف کشاورزی در ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری دوره‌های تخصصی و آموزشی کشاورزی نوین برای روستائیان و کشاورزان نمونه این شهرستان به طور مجزا برگزار می‌شود، عنوان کرد: قرار است در این آموزش‌ها از متخصصان و کارشناسان با تجربه کشاورزی در ایران استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا لزوم نگاه جامع و آینده‌نگر به مسائل مربوط به صنعت و کشاورزی را شرط لازم برای استمرار حرکت‌های جهادگونه دانست و بیان کرد: امروز ضرورت دارد تا با افزایش دید و توان خویش در امور حمایتی بتوان کشور را در مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه قرار داد و موجب افزایش رضایت‌مندی عمومی شهروندان شد.

شعبان‌نژاد حضور و بازدید به موقع مسئولان و مدیران کشاورزی در سراسر کشور را گامی بلند در راستای نهضت خدمات‌رسانی و یاری از مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته دانست و اذعان کرد: قطعا اراده و عزم جدی مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی در 33 سال گذشته توانسته اعتماد عمومی ملت را افزایش داده و سبب امیدواری بیشتر مردم به آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی شود.

وی در خاتمه افزود: امروز هم باید با کار و تلاش مضاعف زمینه را برای ادامه مسیر سازندگی و عمران در کشور آماده کرده و سبب احیای گسترده‌تر مبانی اسلامی و دینی در جامعه شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول