اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت غله خراسان جنوبی:

90 درصد گندم مصرفی خراسان جنوبی وارداتی از سایر استان‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: 90 درصد گندم مصرفی خراسان جنوبی از خارج استان تأمین می‌‌شود.

90 درصد گندم مصرفی خراسان جنوبی وارداتی از سایر استان‌هاست

غلامرضا محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: گندم تولیدی استان فقط جوابگوی بیش از یک ماه نیاز استان است و مابقی این نیاز از گندم مازاد سایر استان‌ها مانند خوزستان و فارس تأمین می‌شود.

وی در مورد کیفیت گندم استان گفت: گندم‌های وارداتی با گندم موجود در سیلو‌ها مختلط شده و در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد که ممکن است یکی از عوامل افت کیفیت نان همین واردات گندم باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی و کاشت، نگهداری و پرورش و نوع نظارت وزارت کشاورزی بر تولید به عنوان عوامل مؤثر بر کیفیت گندم یاد کرد.

محمدی افزود: نحوه حمل و نقل گندم، نگهداری و حفاظت در سیلوها و استفاده از وسایل مکانیزه در این زمینه و در مرحله بعد شرایط تولید آرد و نان از دیگر عواملی بوده که ممکن است به نوبه خود در کیفیت نان تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این عوامل ممکن است کارخانجات تولید آرد در استان، گندم مورد نیاز خود را از خارج استان و غیر از شرکت غله تامین کنند که این امر نیز بر افت کیفیت نان مؤثر است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: از طرف دیگر نانوایی‌ها نیز ممکن است آرد مورد نیاز خود را به طور مستقیم از جایی غیر از شرکت غله تأمین کنند و با وجود اینکه بخش عمده‌ای از آرد نانوایی‌ها از شرکت غله تامین می‌شود این اقدام نانوایی‌ها در افت کیفیت نان مؤثر است.

محمدی در مورد آموزش نانوایان نیز گفت: کلاس‌های آموزشی برای این قشر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار و گواهینامه به افراد داده می‌شود.

*کاهش تخلفات نانوایی‌های خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه تخلفات صورت گرفته در بین نانوایی‌های استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، یادآور شد: در سال جاری این نظارت‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول