اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 350 آبادی نمونه کرمان

طرح ملی آمارگیری نمونه‌ای محصولات گندم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طرح ملی آمارگیری نمونه‌ای محصولات گندم و جو همزمان با سراسر کشور در 350 آبادی نمونه از 16 شهرستان تابعه اجرا می‌شود.

طرح ملی آمارگیری نمونه‌ای محصولات گندم اجرا می‌شود

علی اسکندری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در استان کرمان طرح ملی آمارگیری از محصولات گندم و جو در 350 آبادی نمونه از 16 شهرستان تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری 95 نفر از عوامل اجرایی به مدت 45 روز به اجرا در می‌آید.

وی هدف از اجرای این طرح را تعیین میزان سطح زیر کشت، میزان تولید و هزینه تولید محصولات گندم و جو دانست و تصریح کرد: نتایج به دست آمده از آمار علاوه بر ثبت در آمارنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی در زمینه برآورد قیمت، صادرات و واردات محصولات گندم و جو است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه امروزه زندگی انسان‌ها وابسته به تولید محصولات کشاورزی است، ابراز داشت: کشاورزی یکی از فراگیرترین نوع اشتغال در جهان به شمار می‌رود.     

رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و تجهیز شبکه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطر نشان کرد: عوامل آموزش دیده در قالب گروه‌های آمارگیری برای انجام عملیات میدانی به آبادی‌های نمونه مراجعه و پس از فهرست‌برداری از ساکنان آبادی نسبت به تکمیل پرسش‌نامه‌ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: پرسش‌نامه‌های تکمیل شده توسط مسئولان زراعت شهرستان از لحاظ فنی بازبینی و سپس داده آمارها در محیط‌های نرم‌افزاری مربوطه ثبت و پس از پردازش داده‌ها اطلاعات اولیه سطح و تولید استخراج و به وزارت متبوع ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ممکن است کشاورزان فکر کنند در صورت دادن آمار درست در مورد محصولات خود باید مالیات بپردازند، عنوان کرد: در این طرح از کشاورزان به هیچ عنوان مالیات گرفته نمی‌شود و جریمه‌ای ندارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول