اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک شرکت دانش بنیان در زنجان

طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مجری طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار زنجان گفت: طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار در زنجان اجرایی می‌شود.

طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار در زنجان اجرا می‌شود

مهدی شاه‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: طرح مخازن سوخت انعطاف‌پذیر از طرح‌های دانش بنیان در استان زنجان است که به عنوان طرح ملی آماده اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه گواهی ثبت این اختراع اخذ شده است، افزود: این طرح در صنایع مختلف از جمله هوا و فضا و صنایع دریایی کاربرد دارد.

مجری طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار زنجان با اشاره به تولید این نوع مخازن تنها توسط یک شرکت آمریکایی تصریح کرد: ایران پس از این کشور آمریکایی به عنوان دومین تولیدکننده این محصول محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از این شرکت در زمینه تولید قطعات کامپوزیت و لاسیتک فعالیت می‌کند، افزود: این قطعات به صورت خاص است که توسط ایران ساخته می‌شود.

شاه‌محمدی با اشاره به کاربرد این قطعات در صنایع نظامی تصریح کرد: با سازمان‌های نظامی قراردادهای همکاری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در تولید این قطعات از فناوری نانو استفاده شده است، یادآور شد: ‌در حال حاضر شرکت برای دریافت تسهیلات از سوی صندوق تعاون معرفی شده است که تا کنون تسهیلات لازم را دریافت نکرده است.

مجری طرح مخازن سوخت ضدگلوله و انفجار زنجان با اشاره به اینکه طرح این شرکت در سال گذشته به عنوان طرح پژوهشی برتر معرفی شد، افزود: در جشنواره اختراعات و ابداعات کشور نیز این طرح رتبه دوم جشنواره را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت به عنوان کارآفرین جوان برتر در جشنواره علی اکبر معرفی شده است، افزود:‌ متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانک‌ها هنوز تسهیلات لازم برای ارتقای فعالیت‌ها اخذ نشده است.

شاه‌محمدی افزایش فضای کارگاهی و تولیدی را از اهداف این شرکت برشمرد و گفت: برای افزایش این فضا تسهیلات نیاز است که هنوز اقدامات لازم از سوی بانک‌های عامل انجام نشده است.

وی 60 درصد تولیدات این شرکت را قطعات تحریمی عنوان کرد و افزود: در زمان تحریم این قطعات می‌تواند نیاز کشور را تامین کند.

مجری طرح مخازن سوخت ضد گلوله و انفجار زنجان با بیان اینکه حمایت‌های مطلوبی از طرح‌های دانش بنیان صورت نمی‌گیرد، افزود: طرح‌های دانش‌بنیان به دلیل عدم استقبال مسئولان هنوز تسهیلات لازم را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول