اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی:

9 درصد جمعیت خراسان‌شمالی زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: بیش از 9 درصد از جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد استان قرار دارد.

9 درصد جمعیت خراسان‌شمالی زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار کرد: این در حالی است که سالانه بیش از شش درصد اقشار آسیب‌پذیر نیز در مقاطع خاص زمانی مورد حمایت این نهاد  قرار می‌گیرند.

وی افزود: پنج هزار نفر از نیازمندان غیر زیرپوشش کمیته امداد استان نیز در طول سال به صورت موردی از این نهاد کمک دریافت می‌کنند.

حسین‌پور با بیان اینکه طی چند سال گذشته نگرش و دیدگاه این نهاد در نحوه ارائه  خدمات به خانواده‌های نیازمند تغییر یافته است، گفت: رویکرد جدید کمیته امداد ارایه خدمات زمان‌دار و هدفمند به مددجویان تحت حمایت است.

وی همچنین از جمله افق‌های جدید امداد را توانمندی، خودکفایی، تقویت عزت نفس و رفع نیازهای اصلی خانواده‌های محروم عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی به 34 سرفصل خدمات کمیته امداد به نیازمندان زیر پوشش اشاره کرد و افزود: این نهاد در تلاش است تا با ارایه این خدمات در زمینه فرهنگی، درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سایر خدمات در راستای توانمندی این افراد گام بردارد و از این طریق بتواند عزت نفس مددجویان را حفظ و در نهایت نیازهای اصلی آنان را رفع و یا کاهش دهد.

وی همچنین به احداث مسکن ویژه نیازمندان استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 9 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان نیازمند ساخته و در اختیار این افراد قرار گرفته است.

حسین‌پور ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین مسکن مددجویان، این استان توانسته است رتبه سوم کشوری را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

وی در زمینه خدمات حوزه اشتغال نیز یادآور شد: تاکنون بیش از 11 هزار فرصت شغلی در راستای توانمندی خانواده‌های نیازمند خراسان‌شمالی به اجرا در آمده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌شمالی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در سال گذشته را بیش از 6 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و افزود :کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توانسته در این زمینه نیز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی همچنین از موفقیت 99 درصدی طرح‌های اشتغال ایجاد شده از سوی این نهاد در خراسان‌شمالی خبر داد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول