اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد نهاوند:

778 خانوار زیر پوشش کمیته امداد نهاوند خودکفا شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند گفت: تاکنون 778 خانوار زیر پوشش کمیته امداد نهاوند به خودکفایی رسیده‌اند و از چتر حمایت مستمری‌بگیر این نهاد خارج شده‌اند.

778 خانوار زیر پوشش کمیته امداد نهاوند خودکفا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی کاویانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی کمیته امداد نهاوند از حمایت‌های کمیته امداد و برنامه‌های این نهاد خبر داد و اظهار کرد: خودکفا کردن خانوارهای زیر پوشش از مهم‌ترین مأموریت‌های این نهاد است.

وی افزود: سالانه طبق برنامه زمان‌بندی شده باید 400 خانوار از این نهاد به خودکفایی رسیده و برای خود و دیگران ایجاد اشتغال کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند حفظ عزت و شأن مددجویان و افراد زیر پوشش را از اولویت‌های این نهاد خواند و تصریح کرد: حفظ کرامت مددجویان این نهاد به وسیله روی پای خود ایستادن دست یافتنی است و برای رسیدن به این مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با بازار کار نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق بازار تولید و اقتصاد دارد.

وی از ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 474 نفر طی سال 90 و چهار ماهه سال جاری در کمیته امداد خبر داد و گفت: این میزان اشتغال ایجاد شده در کمیته امداد از دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادها بیشتر است.

کاویانی بیان داشت: کمیته امداد توانسته است با آموزش 3 هزار و 13 نفر از مددجویان و اعطای گواهینامه مهارت در تقویت خودباوری در خانواده این نهاد نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به جمع‌آوری 55 میلیون تومان در هر ماه از محل صندوق صدقات نهاوند اظهار کرد: 24 هزار صندوق در سطح شهر و روستاهای شهرستان نهاوند وجود دارد.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند عنوان کرد: با هدف معرفی توانمندی‌های مددجویان این نهاد نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی کمیته امداد نهاوند را در 18 غرفه مختلف شامل غرفه ساختمان، غرفه‌های فناوری اطلاعات، کامپیوتر، شیلات، مرغ، گوشت، حبوبات، مجسمه‌سازی، صنایع دستی و کاردستی، لباس و خیاطی و... به مدت چهار روز برگزار کرده که آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: بافت فرش دستباف از جنس نخ، پشم و گل برجسته‌های ابریشمی توسط بافندگان این نهاد نیز یکی از توانمندی‌های مددجویان کمیته امداد نهاوند به شمار می‌رود.

کاویانی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این فرش‌های نفیس قیمت‌های بالای 3 میلیون تومانی دارند و تمام مبلغی که از محل فروش این نوع فرش‌ها کسب می‌شود بدون هیچ کم و کاستی به بافنده فرش تحویل می‌شود.

در نهاوند 5 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول