اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی کمیته امداد همدان:

11 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد حضور دارند

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: 11 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر زیر چتر حمایتی کمیته امداد از برنامه‌های متنوع و متفاوت سه ماه فصل تابستان استفاده می‌کنند.

11 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد حضور دارند

جعفر روشن‌سرشت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه بهینه‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان زیر پوشش یکی از اهداف مهم کمیته امداد در بخش فرهنگی است، اظهار داشت: تعداد 3 هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در 19 کانون فرهنگی هنری از برنامه‌های تدوینی در این ایام بهره‌ می‌برند.

وی از اعزام 3 هزار دانش‌آموز به اردوهای درون‌استانی و یک‌هزار نفر به اردوهای سراسری کشوری خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و 600 نفر دانش‌آموز از 9 استان در اردوگاه فرهنگی تربیتی فجر در قالب طرحی منظم کاربردی با شرکت هفته‌ای 200 نفر با حضور عوامل اجرایی و کارشناسان کاردان در هر بخش آموزش می‌بینند.

  

همدان میزبان جشنواره اذان با حضور دانش‌آموزان هفت استان

مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان از برگزاری همایشی با عنوان" ما، جوانان محققین" در شهریور ماه خبر داد و ابراز داشت: جشنواره فرهنگی، ورزشی و قرآنی استانی برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کانون‌های امداد با حضور 750 دانش‌آموزان در اردوگاه فجر کشوری همدان در شهریورماه برپا خواهد شد.

وی افزود: با میزبانی استان همدان جشنواره اذان و سرود با شرکت 450 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد از هفت استان کشور در فصل تعطیلات برگزار می‌شود.

روشن‌سرشت تصریح کرد: تقویت دین‌باوری جوانان، ارتباط نسل جوان با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام (ره) و شهدا، تقویت ارتباط نسل جوان و نوجوان با سیره ائمه اطهار (ع)، تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی شبهات دینی در بین جوانان از اهداف تعریف شده کمیته امداد در اجرای برنامه‎‌های هدفگذاری شده در اوقات فراغت جامعه دانش‌پژوه خانواده امداد محسوب می‌شود.

 

آموزش مهارت‌های فنی به 5 هزار و 500 نفر دانش‌آموز

مسئول فرهنگی کمیته امام خمینی (ره) همدان ابراز داشت: آموزش 5 هزار و 500 نفر از دانش‌پژوهان زیر پوشش امداد استان با مهارت‌آموزی 40 رشته فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد انگیزه اشتغال در بین جوانان از برنامه‌های غنی با کاربری بالای اوقات فراغت این بازه زمانی محسوب می‌شود.

روشن‌سرشت، با تأکید بر اینکه 11 هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر زیر چتر حمایتی کمیته امداد از برنامه‌های متنوع و متفاوت سه ماه فصل تابستان استفاده می‌کنند، اذعان داشت: برگزاری کلاس‌های قرآنی، احکام و مسائل شرعی، آشنایی با نهج‌البلاغه، قصه‌های قرآنی، گفت‌وگوی آزاد بین جوانان، مشاوره‌ی چهره به چهره و گروهی و هم‌اندیشی جوان و مسائلی برای جوانان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی بخشی از برنامه‌های اجرایی در این ایام کانون‌های کمیته امداد به شمار می‌رود.

وی ایجاد رقابت سالم را در عرصه‌های گوناگون لازمه فعلیت بخشیدن افکار و اندیشه‌های نو و بدیع دانست و افزود: برنامه ورزشی در رشته‌های فوتبال، تنیس‌ روی میز، والیبال، شنا، شطرنج و دومیدانی و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری به منظور نهادینه‌سازی پویایی و ارتقای ضریب سلامت جسمی و روحی آینده‌سازان تنظیم و تدوین شده است.

 

توسط مددجویان دانش‌آموز کلام خداوند روزانه 19 بار ختم می‌شود

روشن‌سرشت از ختم روزانه قرآن به شکل دسته‌جمعی شرکت‌کنندگان در کلاس‌های تابستانی امداد خبر داد و تأکید کرد: روزانه 19 بار قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان با نیت رسول‌الله و اهل بیت (ع) در 19 کانون فرهنگی، هنری توسط دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) در سراسر استان به صورت دوره‌ای ختم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در ترسیم و عملیاتی کردن موفق استفاده درست زمان‌های فراغت جامعه زیر پوشش رتبه‌های برتر کشوری را سه سال اخیر کسب کرده است، بیان داشت: چهار سال متوالی کمیته امداد امام (ره) همدان با حمایت مردم خیر و نیکوکار و مسئولان در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت در بین دستگاه‌های عامل در استان رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهد.

مسئول فرهنگی کمیته امداد امام (ره) همدان از پوشش 2 هزار و 600 خانوار با هرم جمعیتی 10 هزار و 650 نفر در چارچوب برنامه نظام جامع آموزشی خانواده خبر داد و اذعان داشت: به زنان سرپرست خانواده، دختران بازمانده از تحصیل و افرادی که زمینه ازدواج برای آنها فراهم نشده است در نظام جامع آموزشی با حضور متخصصان متبحر کمیته امداد در طرحی کارشناسانه به نیازهای این قشر از جامعه در حوزه‌های اعتقادی، مسائل فرهنگی و تربیتی، بهداشت فردی و محیطی، با هم‌اندیشی و مشاوره فکری خدمات‌دهی می‌شود.

 

هزینه یک ‌میلیارد و 600 میلیون تومانی کمیته برای اجرای 46 سرفصل فرهنگی

روشن‌سرشت با اشاره به اینکه 10 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان زیر حمایت نهاد امداد در طول سال از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در سال 90 برای اجرای طرح‌های فرهنگی در 46 سرفصل نظیر تقویت دین‌باوری، ارتقای مسائل شرعی و آموزه‌های دینی و... در خصوص خانواده‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه 200 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیر حمایت در دستگاه‌ها و سازمان‌های اداری کشوری مشغول به کار هستند، تصریح کرد: تعداد 19 دانش‌آموز زیر پوشش در مقطع دکترا و 32 نفر در کارشناسی ارشد و مابقی در کارشناسی و کاردانی در مراکز آموزش عالی در حال تحصیل  هستند. 

روشن‌سرشت در پایان فرهنگ‌سازی بهره‌وری درست از منابع اقتصادی را اصلی‌ترین راهکار برای توسعه پایدار مددجویان برشمرد و اذعان داشت: رسالت مهم کمیته امام (ره) مدیریت فرهنگی خانواده‌های امداد در زمینه‌های مختلف به ویژه تقویت سطح فکری و توانمند‌سازی مهارتی و ذهنی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول