اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

51 هزار خانوار کردستانی از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خدمت به محرومین را از اهداف تشکیل این نهاد دانست و گفت: در حال حاضر 133 هزار نفر در قالب 51 هزار خانوار کردستان زیرپوشش برنامه‌های مختلف کمیته امداد قرار دارند.

51 هزار خانوار کردستانی از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: 33 هزار خانوار از آمار ذکر شده را خانوارهای دارای زن سرپرست تشکیل می‌دهند که از خدمات مختلف کمیته امداد بهره می‌گیرند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، توانمندسازی مددجویان و جایگزینی فرهنگ کار و تلاش به جای فرهنگ مستمری‌بگیری از اولویت‌های این نهاد است که با ایجاد زمینه‌های مختلف در قالب آموزش‌های کارآفرینی و پیگیری و نظارت بر اجرای طرح‌ها، محقق خواهد شد.

وی افزود: توسعه‌ بیمه‌های تامین اجتماعی، روستایی و عشایری، شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مددجویان، ارائه برنامه‌های منطقی و اجرای طرح‌های خوداشتغالی با حمایت کمیته امداد از جمله زمینه‌های تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری به فرهنگ کار و تلاش است که در این نهاد مقدس دنبال می‌شود.

موسی‌نژاد بیمه دو هزار نفر از مجریان طرح‌های خوداشتغالی، بیمه 2 هزار زن سرپرست خانوار زیر 50 سال شهری، بیمه روستائیان در قالب بیمه روستایی و عشایری، اجرای نظام ارجاع پزشک خانواده را از جمله برنامه‌های کمیته امداد کردستان در راستای حمایت از مددجویان زیرپوشش عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های کمیته امداد کردستان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و طرح مفتاح‌الجنه، اکرام ایتام، اطعام محرومین و نیازمندان، مشارکت در برگزاری جشن گلریزان و جمع‌آوری فطریه را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: طرح اطعام محرومین همزمان با ولادت امام حسن(ع) در استان آغاز شده و در طول یک هفته بیش از 140 هزار نفر از جامعه هدف اطعام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در تمامی شهرستان‌های استان اطعام شدند که امسال آمار 140 هزار نفری هدف‌گذاری شده است.

موسی‌نژاد اظهار امیدواری کرد فرهنگ اطعام در استان کردستان نهادینه شود تا هر خانوار این استان میزبان یک خانوار محروم باشد.

به گفته این مقام مسئول، در طرح مفتاح‌الجنه نیز زمینه دیدار مسئولان و خیران با محرومین به صورت چهره به چهره فراهم می‌شود تا اینکه با شناسایی نیازها و درک مشکلات آنان، نیازهای آنان به حداقل رسیده و یا برطرف شود.

وی همچنین حمایت از ایتام را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد مقدس خواند و ادامه داد: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از 7 هزار یتیم زیر 15 سال حمایت می‌کند.

به گفته وی، بیش از 13 هزار حامی نیز در کنار خدمات امداد از این کودکان حمایت می‌کنند که 75 درصد آنها غیربومی و از خارج استان هستند.

این مسئول از هدف‌گذاری جذب 5 هزار حامی جدید برای ایتام زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز 4 هزار حامی برای ایتام این استان در داخل و خارج از استان جذب شده است.

موسی‌نژاد در پایان با اشاره به کسب رتبه نخست کمیته امداد کردستان در زمینه جمع‌آوری فطریه در رمضان سال گذشته، خواستار همکاری اقشار تاثیرگذار برای جذب فطریه مردم به منظور توزیع مدیریت شدن آن در بین محرومین شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول