اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد:

داعیه‌داران حقوق بشر چشم خود را بر نسل‌کشی مسلمانان در میانمار بسته‌اند

خبرگزاری فارس: جمعی از اساتید و دانشجویان ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه شهرکرد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت کشتار مسلمانان در میانمار تاکید کرده‌اند: داعیه‌داران حقوق بشر و آزادی چشم خود را بر نسل‌کشی مسلمانان در میانمار بسته‌اند.

داعیه‌داران حقوق بشر چشم خود را بر نسل‌کشی مسلمانان در میانمار بسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در این بیانیه با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) مبنی بر پاسخ به ندای مظلوم آمده است: امروز شاهد جنایت‌های صهیونیسم جهانی در لباس بودایی‌هایی هستیم که دست در دست استکبار جهانی باری دیگر در نقطه‌ای از این کره خاکی، نسل‌کشی و قتل عام دیگری را نسبت به مردم مسلمان و بی‌پناه میانمار آغاز کرده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: بودایی‎هایی که خود را صلح‌جوتر و مهرجوتر از همه ادیان می‌دانستند و اسلام را دین خشونت و وحشی‌گری می‌خواندند، چطور شده است که حمام‌های خون و گورهای دسته جمعی از اقلیت‌های بی‌یاور کشور خود به راه انداخته‌اند؟

اساتید و دانشجویان ضیافت اندیشه قرآنی دانشگاه شهرکرد در ادامه این بیانیه افزوده‌‍‌اند: دالایی لاما که خود را پیام‌آور صلح و شادی برای مردم تمام کشورها می‌داند، چطور شده است که چشم خود را بر روی این قتل عام‌های وسیع مسلمانان بسته است؟ حاشا و کلّا! اسلام آیین خشونت است یا بودایی‌هایی که هر روز صدها تن از زنان و کودکان روستایی را سر می‌برند یا در گورهای دسته جمعی به خاک می‌سپارند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: این خونریزی‌ها در تمام تاریخ همواره، همراه مسلمانان بوده است. از کربلای سال 61 گرفته تا کربلای ایران؛ نسل‌کشی در افغانستان، عراق، فلسطین، بوسنی و قسمت‌هایی که آیین رحمت یعنی اسلام نفوذ کرده است را می‌توان دید.

این بیانیه می‌افزاید: اما اکنون که به برکت خون شهدا و نهضت کربلا، جمهوری اسلامی تشکیل شد و خط خمینی(ره) در امتداد خط حسینی قرار گرفت و ام‌القرای جهان اسلام در این سرزمین به زعامت ولی فقیه شکل گرفت، درد اسلام و مسلمانان و بی‌پناهان و مظلومان جهان را بیشتر درک و لمس می‌کنیم و همواره با توجه به افکار تشیّع و خط امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) سعی در یاری کردن ایشان داریم.

اساتید و دانشجویان دانشگاه شهرکرد تاکید کرده‌اند: اما اکنون در حدود یک ماه است که درد مسلمانان میانمار هنوز در جهان اسلام بازگو نشده و هیچ اقدامی در شان مسلمانان جامعه اسلامی انجام نشده است. البته اقداماتی از سوی وزارت امور خارجه و مسئولان امر صورت گرفته و در دست اقدام است، اما هنوز کشتارها متوقف نشده، و هر روز دست این کافران بیشتر به خون مسلمانان آغشته می‌شود.

نویسندگان این بیانیه تصریح کرده‌اند: ما از وزارت امور خارجه، مجلس و سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جنوب شرق آسیا، برخورد قاطع و محکم‌تری نسبت به این جنایات و عوامل آن را خواستاریم.

در ادامه این بیانیه با انتقاد از داعیه‌داران حقوق بشر و آزادی آمده است: از این مدعیان هم که هیچ انتظاری نمی‌رود، در برابر سر بریدن‎ها و تجاوز به کودکان و زنان مسلمان واکنش نشان دهند، بلکه فقط کافی است در ایران یا یکی از کشورهای اسلامی، قانون اسلامی آن کشور برای اجرای عدالت جاری شود و مخالف افکار و عقاید آنان باشد، حقوق بشر اجرا نمی‌شود و شورای امنیت جلسه اضطراری می‌گذارد و تحریم‌ها شروع می‌شود.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول