اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه فردوس:

مجامع بین‌المللی در مقابل نسل‌کشی مردم میانمار در لاک خود فرو رفته‌اند

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه فردوس به سکوت مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مجامع بین‌المللی درباره نسل‌کشی مردم میانمار در لاک خود فرو رفته‌اند.

مجامع بین‌المللی در مقابل نسل‌کشی مردم میانمار در لاک خود فرو رفته‌اند

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند درباره کشتار مسلمانان در میانمار، اظهار کرد: مسئله مسلمانان میانمار یکی از موضوعات اصلی جهان امروز است و در شرایط حاضر سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای اسلامی در این زمینه فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی باید دست از سکوت بردارند، گفت: با توجه به اقلیت‌های مسلمانی که در میانمار وجود دارد سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین‌المللی نیز باید نسبت به این امر حساسیت بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه فردوس تصریح کرد: اگر برای یک آمریکایی یا اسرائیلی اتفاقی بیفتد دادگاه‌ها اعمال فشار می‌کنند و بحث حقوق بشر را به میان می‌کشند در حالی که امروزه همین دادگاه‌ها قتل دسته‌جمعی مردم میانمار را نادیده گرفته‌اند.

بابایی ماهانی‌نژاد با بیان اینکه با دیدن چنین صحنه‌هایی قلب هر انسان آزاده‌ای داغدار می‌شود، افزود: با وجود این قتل‌های دسته‌جمعی در میانمار سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر کور شده‌اند و باید بیشتر به این موضوع توجه کنند.

وی به موضع‌گیری‌های رهبر معظم انقلاب در مورد نسل‌کشی مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب درباره کشتار مسلمانان در میانمار و همچنین دوگانگی دستگاه‌های حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی در مسائل مربوط به مسلمانان در کشورهای مختلف و سکوت آنها در قبال مسلمانان میانمار هشدار دادند.

امام‌جمعه فردوس با اشاره به اینکه اکثریت جمعیت میانمار را بوداییان تشکیل می‌دهند، افزود: درصدی از مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند و این مردم مسلمان از جای دیگری به این کشور نیامده‌اند که دولت آن کشور آنها را به وضع اسفباری به آتش می‌کشد و بچه‌ها را در مقابل دیدگان پدران و مادرانشان به قتل می‌رساند.

بابایی ماهانی‌نژاد تنها گناه کشته شدن مردم میانمار را مسلمان بودن آنها دانست و گفت: این مسلمانان بدون هیچ گناهی از خانه و کاشانه خود دور شده‌اند و از این نسل‌کشی گریزان هستند.

وی ادامه داد: سردمداران عرب امروز با آمریکا و اسراییل هم دست شده‌اند و از حمایت و پشتیبانی ملت خود شانه خالی کرده‌اند که این نشان از ضعف آنها است.

امام‌جمعه فردوس با تاکید بر اینکه ملت‌های مسلمان جهان امروز علیه ظلم و ستم حکام جور بیدار شده‌اند، افزود: ظالمان دورغین دفاع از حقوق بشر باید بدانند که دیگر برای کسی ارزشی ندارند و حکومت‌های استبدادی امروز در ورطه نابودی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول