اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبی:

رمضان خونین در میانمار و سکوت رسانه‌های جهانی بخشودنی نیست

خبرگزاری فارس: معاون حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: مسلمانان میانمار در حالی رمضان را پشت سر می‌گذارند که رسانه‌های جهانی در برابر فجایع رخ داده در این کشور سکوت کرده‌اند و این امر قابل بخشش نیست.

رمضان خونین در میانمار و سکوت رسانه‌های جهانی بخشودنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری خراسان جنوبی، مجید کریمیان در جلسه‌ای که برای حمایت از مردم میانمار برگزار شد، اظهار کرد: خشونت علیه مسلمانان در میانمار که با حمایت دولت این کشور انجام می‌شود و نادیده گرفتن این خشونت‌ها از جانب رسانه‌های جهانی، لزوم شناخت این کشور و مسلمانان آن را بیش از پیش جلوه‌گر می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز مسلمانان میانمار جزو شهروندان آن کشور حساب نمی‌شوند، گفت: طبق گفته رئیس‌جمهور میانمار، از 15 سال پیش تاکنون مسلمانان این کشور حق شهروندی نداشته‌اند.

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر طبق آخرین آمار به دست آمده در سال جاری، میانمار جمعیتی بالغ بر 40 میلیون نفر دارد که یک‌میلیون نفر آن مسلمان و بقیه بودایی هستند و خشونت‌های زیادی علیه مسلمانان توسط دولت این کشور صورت می‌گیرد.

کریمیان اظهار کرد: نخستین حمله زمانی آغاز شد که بوداییان در ماه مه 2012 به اتوبوس مسلمانان منطقه اراکان حمله کردند و یک بودایی و 11 مسلمان بی‌گناه توسط ارتش این کشور کشته شدند و در حمله به مناطق مسلمان‌نشین بیش از 2 هزار منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیدند و بیشتر از 100 هزار نفر آواره و بی‌خانمان شدند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول