اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور طلاب جامعةالمصطفی‌العالمیه صورت گرفت

محکومیت کشتار مسلمانان میانمار توسط طلاب غیرایرانی

خبرگزاری فارس: نشست محکومیت کشتار مسلمانان میانمار با حضور طلاب غیرایرانی جامعة‌المصطفی العالمیه در قم برگزار شد.

محکومیت کشتار مسلمانان میانمار توسط طلاب غیرایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نشست محکومیت کشتار مسلمانان میانمار به همت مجتمع عالی امام خمینی (ره) و با حضور حمید مکارم‌شیرازی مسئول دفتر وزارت امور خارجه در استان قم، حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی تربیتی مجتمع عالی امام خمینی (ره) و طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی العالمیه در قم برگزار شد.

در این همایش که با هدف ابراز انزجار از کشتار مسلمانان و مظلومان میانمار برگزار شد، ابتدا آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت و سپس کلیپی از وضعیت بسیار نامناسب آوارگان میانماری پخش شد.

سپس دبیر این همایش به ایراد سخن پرداخت با اشاره به اینکه دولت میانمار باید مانع حملات وحشیانه‌ای شود که بودایی‌های افراطی نسبت به مسلمانان روا می‌دارند اضافه کرد: آیا این ظلم و جنایت نیست که به زنان در مقابل چشم مردان و فرزندان آن‌ها تجاوز می‌شود؟

وی با تاکید بر اینکه تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی مسلمان باید به تبعیت از مقام معظم رهبری، جنایت و کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کنند خاطر نشان کرد: عده‌ای مسائل را از نظر قومیتی و مذهبی مثل شیعه و سنی بودن بررسی می‌کنند که این اشتباه است.

سپس سیدمحمد معصوم طلبه میانماری جامعة المصطفی العالمیه در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اینکه سران کشورهای اسلامی در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت کرده‌اند اظهار کرد: سازمان کشورهای اسلامی باید هر چه سریع‌تر جلسه برگزار کرده و نماینده خود را به مناطق آوارگان میانماری اعزام کند.

وی تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی در قبال کشتار تروریستی در کشورهایی همچون سوریه، عراق، بحرین، پاکستان و میانمار سکوت معناداری کرده‌اند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی تربیتی مجتمع عالی امام خمینی (ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اینکه اگر کسی وجدان داشته باشد باید از کشتار مسلمانان میانمار ابراز انزجار کند تصریح کرد: دنیای غرب و متمدن امروز که ادعای حقوق بشر و حقوق حیوانات را دارد، برای حفظ منافع خود در برابر این جنایات سکوت کرده است.

در پایان این همایش بیانیه انجمن‌های طلاب کشورهای مختلف اسلامی جامعه المصطفی العالمیه به زبان‌های مختلف جهان قرائت شد که کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کرده و از دولت این کشور خواستار پایان خشونت‌ها و حفظ رعایت حقوق مسلمانان شده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول