اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

سازمان کنفرانس اسلامی با نسل‌کشی مسلمانان میانمار برخورد کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری در واکنش به نسل‌کشی مسلمانان میانمار گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید برخورد فعال و حضوری مؤثر در این عرصه داشته باشد.

سازمان کنفرانس اسلامی با نسل‌کشی مسلمانان میانمار برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، به نقل از دفتر نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله رضا رمضانی در نماز جمعه آلمان در واکنش به نسل‌کشی مسلمانان میانمار، نسل‌کشی مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی را محکوم کرد.

وی اظهار کرد: اقدام‌های جنایتکارانه عده­‌ای از خدا بی‌خبر در کشور میانمار (برمه) در قبال اقلیت مسلمان در سایه سکوت دولت متبوع و مجامع جهانی، خشم مسلمانان و مردم آزاده دنیا را برانگیخت.

رمضانی افزود: حمله به مردم بی‌دفاع، کشتار دسته‌جمعی، تجاوز به زنان و کودکان، غارت اموال مردم، آتش زدن منازل، تخریب مساجد و کوچ اجباری مسلمانان از شهر و دیار خود، بخشی از این وقایع دلخراش است که هر وجدان بیداری را دردمند و عواطف انسانی را جریحه‌دار می‌کند.

وی ادامه داد: طبق آمارها، در این حوادث هولناک که از چندی پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تاکنون بیش از 20 روستا و یک‌هزار و 600 منزل و حدود 72 مسجد توسط گروه‌های تندروی بودایی ویران شده و هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و دهها هزار کشته و مجروح بر جای مانده و بیش از 20 هزار مسلمان ناپدید شده‌اند و بالغ بر 5 هزار تجاوز به عنف و هتک حرمت به زنان در انظار عموم گزارش شده و بیش از 200 هزار نفر از شهر و دیار خود متواری شده‌اند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جرم این مردم بی‌پناه تنها مسلمان بودن است، ابراز کرد: این مردم در طول سال‌های متمادی در عین فقر و نداری با کرامت و عزت زندگی کرده و سعی داشته‌اند در سخت‌ترین شرایط ایمان خود را حفظ کنند.

وی گفت: عذاب‌آورتر آنکه در این حرکت وحشیانه، دولت میانمار، مسلمانان کشورش را به رسمیت نشناخته و آنها را جزو شهروند محسوب نمی‌کند و اینک کار به جایی رسیده که دستور اخراج آنها نیز صادر شده است در حالی که سکوت معنادار انواع و اقسام سازمان‌های مدعی حقوق بشر حاکی از آن است که همگی تنها بار این اسامی را به یدک می‌کشند.

رمضانی با بیان اینکه آیا وقت آن نرسیده که کمیته حقوق بشر فعال شود و آیا صلیب سرخ جهانی نمی‌خواهد کمی احساس مسئولیت کند افزود: آیا سازمان کنفرانس اسلامی نباید برخورد فعال و حضوری مؤثر در این عرصه داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه ما در این مصیبت بزرگ به درگاه خدای سبحان شکایت می‌بریم یادآور شد: ما همدردی و همبستگی مسلمانان اروپا را با مسلمانان آن دیار اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول