اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم:

مجامع بین‌المللی جلوی فجایع هولناک میانمار را بگیرند

خبرگزاری فارس: سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم با صدور بیانیه‌ای از مجامع بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا هرچه سریع‌تر جلوی فجایع هولناک میانمار را بگیرند.

مجامع بین‌المللی جلوی فجایع هولناک میانمار را بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در بیانیه سازمان بسیج حقوق‌دانان استان قم آمده است: در آستانه ماه مبارک رمضان این شهرالله اعظم کشتار فجیع و بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم میانمار توسط گروه‌های تندروی بودایی تنها به دلیل اتهامات واهی خشم همه مسلمانان و بشردوستان جهان را برانگیخته است. مهم آن است که مسلمانان میانمار با سابقه طولانی سکونت در ایالت راخین از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خویش محروم بوده و دولت خود فروخته میانمار ایشان را به رسمیت نمی‌شناسد و همین امر موجب شده تا تندروهای بودایی با چراغ سبز دولت خودباخته خود در کشتار فجیع و ضدبشری از هیچ اقدامی فروگذار نباشند و جامعه جهانی نیز با سکوت معنا دار در واقع حامی اصلی این نسل‌کشی آشکار است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: بی‌شک این اقدامات ضدانسانی با هدف از میان بردن نام اسلام از میانمار است؛ زیرا امروزه آوازه اسلام ناب محمدی کشورهای مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بیداری اسلامی، صحنه خاورمیانه و شمال آفریقا و حتی دولت‌های اروپایی را مورد تاثیر قرار داده است، از این رو قدرت‌های استکباری به لحاظ خوف از خطر سقوط می‌کوشند با تحریک عناصر تندروی کشورها به سرکوب و نابودی مسلمانان بپردازند تا شاید سرانجام تلخ خویش را کمی به تاخیر اندازند.

در این بیانیه اضافه شده است: به راستی در دنیایی که فریاد حمایت از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان، گوش ‌فلک را کر کرده، این‌گونه نسل‌کشی آشکار و مبارزه با آزادی دینی چگونه توجیه می‌شود؟ گناه مسلمانانی که می‌خواهند صرفاً به اعمال دینی خود بپردازند در حالی که از کمترین حد آزادی برخوردار باشند، چیست؟ آیا زمان آن نرسیده تا مجامع بین‌المللی و در رأس آن شورای امنیت سازمان ملل متحد با این حوادث تلخ که قلب هر آزادمردی را به درد می‌آورد مقابله کنند؟

در این بیانیه خاطر نشان شده است: این تراژدی غم‌بار دیر زمانی است که علیه مسلمانان در اقصی نقاط دنیا و با حمایت مستقیم سردمداران کفر به سرکردگی شیطان بزرگ کلید خورده و جوامع مسلمین در سراسر دنیا باید بدانند تنها راه نجات همان فریاد رسای امام راحل عظیم‌الشأن یعنی وحدت کلمه است که می‌تواند آنان را از یوق استعمار و استثمار رهایی بخشد.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: سازمان بسیج حقوقدانان استان مقدس قم ضمن محکوم کردن کشتار فجیع مسلمانان مظلوم در کشور میانمار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار آنان، از مجامع بین‌الملل می‌خواهد که با تدابیر لازم، از وقوع چنین حوادث هولناک و تأسف‌بار جلوگیری به عمل آورند و آمادگی خود را در راستای حمایت حقوقی مظلومان حادثه بر اساس منشور سازمان ملل متحد اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول