اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه نهبندان:

نسل‌کشی مسلمانان میانمار نشانگر ترس دشمنان از گسترش اسلام است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه نهبندان با اشاره به اینکه اسلام در حال فراگیری در جهان است، گفت: نسل‌کشی مسلمانان میانمار نشان ترس دشمنان از گسترش اسلام است.

نسل‌کشی مسلمانان میانمار نشانگر ترس دشمنان از گسترش اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه فاجعه کشتار مردم مسلمان میانمار نشان از سیاست یک بام و دو هوای استکبار جهانی است، اظهار کرد: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند امروز جلوی چشمانشان عده‌ای از مردم مسلمان که دارای عقیده خاصی هستند را می‌کشند ولی دفاع نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نزدیک به یک ‌میلیارد و 500 میلیون مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، گفت: دین اسلام یکی از کامل‌ترین ادیان است و همه از آن الگو می‌گیرند.

امام‌جمعه نهبندان با اشاره به اینکه دشمنان نظام حرف‌های خودشان را هم زیر پا می‌گذارند، افزود: این اقدامات چهره دشمنان و استکبار را در دنیا نشان می‌دهد و امروزه می‌بینیم که دشمنان ذلیل‌تر از همیشه در جامعه و جهان هستند.

خزاعی به سکوت مجامع بین‌المللی اشاره کرد و گفت: به داد مظلوم‌ رسیدن از وظایف اصلی مجامع بین‌المللی است که باید بیشتر به این امر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) فرمودند که هر کس در برنامه زندگی خود رسیدگی به مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست، تصریح کرد: باید سازمان بین‌المللی، دنیای اسلام و 50 کشور عضو سازمان کنفرانس بین‌المللی فریاد مظلوم‌خواهی مردم مسلمان میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

*رسانه‌ها نقش روشنگرانه در ارتباط با مسئله میانمار دارند

امام‌جمعه نهبندان به نقش رسانه‌ها در وضعیت کنونی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید به نحو احسن در این امر اطلاع‌رسانی داشته باشند و نقش روشنگرانه‌ای در این موضوع دارند.

خزاعی با بیان اینکه ما از رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی توقع نداریم، افزود: رسانه‌های بیگانه در هرجا که اتفاق ناگواری می‌افتد وارونه جلوه می‌دهند و همانطور که در سوریه و بحرین به درستی اخبار را پخش نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کس دوست دارد اخبار بی‌طرف و درستی را بشنود به رسانه‌های جمهوری اسلامی گوش کند، افزود: رسانه‌های ایران باید اطلاع‌رسانی آزاد و شفاف را در دستور کار خود قرار دهند و امروز بخش مهمی از دفاع مردم مسلمان میانمار، دفاع رسانه‌ای است.

امام‌جمعه نهبندان تصریح کرد: استکبار جهانی در برابر ترس و واهمه‌ای که از اسلام و مسلمانان دارد اقدام به کشتار دسته‌جمعی مردم میانمار کرده است.

*مجامع بین‌المللی سکوت خود را درباره نسل‌کشی مسلمانان میانمار بشکنند

خزاعی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی باید سکوت خود را بشکنند، گفت: از مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی درخواست داریم تا در ارتباط با مسئله میانمار به رسالت تاریخی و فلسفی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: نظامیان میانمار مردم مسلمان این کشور را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، مردان را مصلوب کرده و به قتل می‌رسانند و روزانه مسلمانان اینگونه در میانمار به قتل می‌رسند که باید توجه ویژه به این مسلمانان شود.

امام‌جمعه نهبندان با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این وحشی‌گری‌ها، افزود: این اقدامات خلاف قوانین موجود است ولی همچنان شاهد سکوت مجامع حقوق بشر هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام در سال‌های پس از پیروزی انقلاب سعی دارند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقیر کنند ولی مردم ایران با آگاهی هر چه بیشتر در این راه گام بر می‌دارند.

خزاعی تصریح کرد: قتل مردم میانمار به دست عده‌ای خدانشناس نشان از این است که این افراد از امت پیامبر (ص) می‌ترسند و نمی‌خواهند اسلام در آن کشورها گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول