اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

کمک به توانمندسازی 78 خانه قرآن روستایی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از کمک به توانمندسازی 78 خانه قرآن روستایی و مؤسسات قرآنی مردمی استان خبر داد.

کمک به توانمندسازی 78 خانه قرآن روستایی خراسان جنوبی

محمدرضا اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه نزدیک به 142 میلیون تومان از اعتبارات نیم‌درصد مربوط به بند 155 قانون بودجه سال 90 سهمیه دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی شده است، اظهار کرد: این اعتبار مربوط به نیم‌‌درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی است.

وی توانمند‌سازی آحاد مردم در قرائت صحیح قرآن و نماز را یکی از فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: در این طرح نزدیک به یک‌هزار و 500 نفر در طول 30 جلسه با مراحل مختلف قرآن و تجوید نماز آشنا می‌شوند.

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی فعالیت دیگر مربوط به بند 155 قانون بودجه سال 90 را فرهنگ‌سازی انس با قرآن برای خردسالان پیش‌دبستانی دانست و افزود: در این طرح حدود 100 نفر از استعدادهای برتر خردسال زیرپوشش اداره کل تبلیغات اسلامی استان به صورت ویژه آموزش می‌بینند.

اشرفی از حمایت و تجهیز جلسه‌های قرآن خانگی تخصصی خبر داد و گفت: در این طرح از شش خانه قرآن خانگی که به صورت تخصصی در بحث‌های آموزشی و تفسیر فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به استقرار کرسی‌های هفتگی تلاوت قرآن اشاره کرد و افزود: شاخصه اصلی کرسی‌های هفتگی، دائمی بودن تلاوت در طول سال‌ و کوتاه بودن مدت مراسم است.

اشرفی ادامه داد: در این کرسی‌ها یکی از قاریان ممتاز استان بلافاصله بعد از نماز به تلاوت آیات قرآن و بعد از شرح و معنای آیات تلاوتش را برای حاضران بیان می‌کنند که در مجموع کل این مراسم 30 دقیقه طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه این کرسی‌ها بعد از ماه مبارک رمضان تا پایان سال ادامه دارد، گفت: این مراسم در شهرستان بیرجند شب‌های پنج‌شنبه در مسجد امام جعفر صادق (ع) و در فردوس شب‌های چهارشنبه در مسجد 14 معصوم و اسلامیه شهرستان فردوس و شب‌های پنج‌شنبه در مسجد جامع اسلامیه برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزاری یک دوره تربیت‌معلم روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم در مرکز نورالثقین فردوس را از دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان دانست و افزود: یک‌هزار و 800 جلد قرآن کریم در طول ماه رمضان در استان توزیع می‌شود.

اشرفی حمایت از راه‌اندازی جلسات قرآن خانگی و تربیت نیروی انسانی آموزش قرآن کریم را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: کمک به توانمندسازی موسسات قرآنی مردمی به تعداد 15 موسسه و خانه قرآن روستایی به تعداد 63 خانه از برنامه‌های مهم دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان است.

وی راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی قرآن کریم و آموزش تخصصی مفاهیم قرآن را از دیگر طرح‌های اجرایی از محل اعتبارات نیم درصد در خراسان جنوبی اعلام کرد.

اشرفی با اشاره به اینکه موسسات و خانه‌های قرآنی برتر استان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، افزود: مرکز تخصصی آموزش قرآن کریم استان نیز تاسیس می‌شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول