اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوش:

جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام بسیار رفیع است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوش گفت: جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام بسیار رفیع است و به این دلیل باید به این مقوله اهمیت بیشتری داد.

جایگاه تعلیم و تربیت در اسلام بسیار رفیع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، حجت‌الاسلام علی سپهوند صبح امروز در همایش پیوست فرهنگی با معلمان و مربیان آموزش پرورش اظهار داشت: در قرآن بارها به تعلیم و تعلم اشاره شده است و به این دلیل است که باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی افزود: تعلیم و تعلم زیربنای توسعه یک کشور است و برای توسعه یافتگی و ارتقای سطح علمی و اجتماعی در جامعه باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین شرایط برای شکل گرفتن شخصیت یک نفر در کودکی و نوجوانی است، خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای شکل دادن به شخصیت یک نفر در دوران نوجوانی و خردسالی است که در این زمان کودکان و نوجوانان به طور کامل در اختیار آموزش پرورش هستند و باید در این باره اقدامی جدی کرد.

سپهوند با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در جامعه افزود:هدف از برخی آیات درباره تعلیم و تربیت مشخص کردن جایگاه رفیع معلم و تعلیم است و آنچه که جایگاه معلم را به معنای حقیقی کلمه ترسیم می‌کند تعلیم است نه تدریس و هرکجا بحث تعلیم است معلم محور است و در واقعیت خارجی هم، معلمان از جایگاه بالایی در اجتماع برخوردارند.

وی بیان کرد: معلمان جزو گروه مرجع جامعه شمرده می‌شوند و هر مطلبی که از سوی معلم مطرح نشود سر و صدای بیهوده است و بیان نیست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول