اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

بیداری اسلامی و انزوای اسرائیل از نتایج روز جهانی قدس است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بیداری اسلامی و انزوای اسرائیل را می‌توان از دیگر نتایج روز جهانی قدس دانست.

بیداری اسلامی و انزوای اسرائیل از نتایج روز جهانی قدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جعفر عسگری در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و مطبوعات که با محوریت روز جهانی قدس برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دوران کنونی را دوره بیداری اسلامی و فلسطین را در کانون این بیداری دانسته‌اند.

وی با بیان دستاوردهای روز جهانی قدس برای جهان اسلام تصریح کرد: روز جهانی قدس به نوعی اسلام را احیاء کرد چرا که اسلامی که پیش از انقلاب اسلامی به جهان معرفی شده بود جذابیت نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان افزود: با ابتکار انقلاب در دفاع از مظلومان جهان اکنون شاهد گرایش به اسلام ناب محمدی (ص) را در سراسر جهان هستیم.

وی تاکید کرد: روز قدس به نوعی سبب وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است و با توجه به اینکه ایران پرچمدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین است وظیفه سنگینی در این زمینه بر دوش مردم ایران قرار دارد.

عسگری ساقط شدن سردمداران وابسته به استکبار در کشورهای عربی را از دیگر نتایج روز قدس دانست و اظهار کرد: این موضوع امری مسلم است که ایستادگی در برابر حامیان دفاع از مردم فلسطین نشانه وابسته بودن دولت‌ به استکبار است و همین موضوع بود که سبب شد مردم این کشورها علیه استکبار به پا خیزند.

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی و انزوای اسرائیل را می‌توان از دیگر نتایج روز جهانی قدس دانست و به اعتقاد محققان آمریکایی نابودی اسرائیل تا سال 2012 امری قطعی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان با اشاره به لزوم شرکت پرشور مردم انقلابی در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم ایران با شرکت شکوهمند خود در این راهپیمایی‌ها ضمن به نمایش گذاشتن قدرت و اقتدار جهان اسلام لازم است بار دیگر از حرکت بیداری اسلامی و از سوریه حامی فلسطین دفاع کنند.

وی درباره مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در راهپیمایی‌های گذشته هشت مسیر در نظر گرفته شده بود که بسیار طولانی بود، اما در راهپیمایی روز قدس امسال به منظور انسجام بیشتر جمعیت سه مسیر اصلی و هشت مسیر فرعی تعریف شده است.

عسگری ادامه داد: مسیر اصلی، میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه، میدان امام (ره)، مسیر دوم چهارراه فلسطین، استانداری، خیابان سپاه، میدان امام (ره) و مسیر سوم خیابان شکرشکن، خیابان حافظ، میدان امام (ره) است و راهپیمایی رأس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز می‌شود.

وی درباره سخنران این مراسم نیز گفت: دکتر صفوی مشاور رهبر معظم انقلاب سخنرانی روز قدس در میدان امام (ره) را برعهده دارد و آغاز مراسم در میدان امام (ره) از ساعت 10 و 30 دقیقه آغاز می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان ادامه داد: برای برپایی این مراسم با کمبود امکاناتی مانند مشکل صوت، زیرانداز و آب برای وضو گرفتن مردم شرکت‌ کننده در راهپیمایی رو به ‌رو هستیم که مشکل همیشگی شورا برای برگزاری مراسم در میدان امام (ره) است و لازم است نهادهای مسئول با سنجش هزینه‌های لازم تدبیر مناسبی برای این موضوع بیندیشند.

وی درباره برنامه‌های این روز نیز گفت: ارائه مقالاتی به زبان‌های عربی و انگلیسی با توجه به بیداری اسلامی و روز جهانی قدس، قرائت پیام شهیدان، اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و گروه سرود منتخب استان از جمله برنامه‌های این روز است ضمن اینکه در این روز میزبان تعدادی از خانواده‌های شهدای فلسطین هستیم.

*‌کمبود امکانات و بودجه مشکل مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

عسگری در ادامه نشست درباره مشکلات شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی تاکید کرد: با وجود اینکه مراسم‌های اصفهان همواره در کشور شاخص بوده است و اصفهانی‌ها در راهپیمایی‌های مختلف مانند حمایت از مردم بحرین و میانمار پیشتاز بوده‌اند، هنوز امکانات اولیه برگزاری مراسم بزرگداشت در اصفهان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین این مشکلات، صوت مناسب محل برگزاری مراسم است و با توجه به اینکه نماز جمعه روز قدس از پرشکوه‌ترین نماز جمعه‌های اصفهان است زیرانداز مناسب برای برپایی نماز جمعه در این روز وجود ندارد و مردم مجبورند بر روی زمین داغ یا بسیار سرد به نماز بایستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان اضافه کرد: مسئولان استانی باید پاسخ‌گوی این موضوع باشند که چرا تاکنون سرمایه‌گذاری مناسبی برای این مشکلات نشده است.

وی با بیان اینکه وظیفه نهادهای مختلف عضو شورا مشخص نیست، گفت: این وظایف هنوز قانونمند نشده است و این ضعف و خلأ قانونی باید از سوی مسئولان نظام و کشور رفع شود.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول