اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

مداحان کردستانی رتبه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از رتبه‌بندی مداحان استان در چهار گروه مشخص در آینده نزدیک خبر داد.

مداحان کردستانی رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آیینی استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و به منظور ساماندهی امور مداحان استان در سال‌جاری طرح رتبه‌بندی مداحان در چهار گروه اجرایی می‌شود.

وی افزود: ستایشگران، ذاکرین، مداحان و پیرغلامان از جمله این چهار گروه هستند که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در استان تشکیل شده و خدمات آموزشی تخصصی و عمومی و برنامه‌های حمایتی در طول سال برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به رسالت و وظیفه مداحان کردستانی در رساندن پیام بزرگان دین به مردم اشاره کرد و افزود: یادآوری آنچه انبیا و ائمه معصومین برای آن زحمات زیادی کشیده‌اند و دعوت مردم به دین و آگاه کردن آنها به وسیله اشعار آیینی و مداحی از جمله رسالت مداحان است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: وب‌سایت ستایشگران نور ویژه مدیحه‌سرایان و گروه‌های مولودی‌خوانی استان نیز طی چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در این وب‌سایت امکانات متعددی در خصوص معرفی فعالیت‌ها، آثار صوتی و تصویری مداحان و گروه‌های مولودی‌خوانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری هسته‌های مداحی و شعر آیینی با حضور مداحان و شعرای اهل سنت و اهل تشیع استان تشکیل خواهد شد و 4 مجمع ذاکرین نیز در شهرستان‌های سنندج، قروه، بیجار و کامیاران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 412 مداح اهل بیت(ع) و 35 گروه مولودی‌خوانی در سطح استان فعال بوده و این اداره کل با برنامه‌ریزی منسجم سعی بر ارتقای کمی و کیفی این حوزه و حمایت از فعالیت‌های مداحان و شعرای آیینی داشته و دارد و این مهم یکی از اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول