اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

بدبختی جوامع اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: یکی از اصلی‌ترین علل بدبختی جوامع اسلامی فاصله گرفتن از قرآن به عنوان مبداء حرکت وحدت‌آفرین و ثمر‌بخش است.

بدبختی جوامع اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات آموزشی تبلیغی قرائت قرآن در مسجد سادات علوی اردبیل اظهار داشت: هر چقدر جامعه اسلامی و بشریت از قرآن فاصله گرفته به همان میزان شیاطین بر جامعه اسلامی رخنه کرده و گاه نفوذ طولانی مدت داشتند و مسلمانان را در زندگی سعادت‌آفرین خود دچار مشکل و خلاء کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم همیشه در کنار اهل بیت (ع)معرفی شده است، افزود: اگر نبی مکرم اسلام در آخرین لحظات عمر با برکتش نگهداری از قرآن و اهل بیت (ع) را سفارش می‌کند به دلیل جدا ناپذیری این دو اصل اساسی است چرا که تمام احکام قرآن در سیره اهل بیت جاری است و کلام آنها نیز سرچشمه‌ای از کلام نور و وحی الهی است.

این مسئول با اعلام اینکه در کلام الهی همه نیازهای بشر نهفته است، گفت: اگر امروز در برخی جوامع اسلامی سخن از فقر و نداری و تضعیف و کم شدن قدرت‌هاست نتیجه بی‌اهمیت شدن نسبت به کلام الهی و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت است چرا که جامعه بشری با این دو فرهنگ اصلی و بارور هرگز به نقطه فقر و نداری نمی‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به جایگاه قرآن کریم در مبارزه‌‌طلبی و خواستن حریف برای نوشتن کلامی مشابه قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: اگر این واقعیت را قبول کنیم که قرآن ناطق اهل بیت عصمت و طهارت هستند و قرآن صامت همین کتاب فعلی در دست ماست به یقین تفسیر و تبیین کلام الهی که به همت ائمه اطهار (ع) صورت گرفته راه روشنگرانه‌ای را به ما نشان می‌دهد.

ستوده ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی قاریان ممتاز و عامل به قرآن تربیت شده و در سطوحی بالاتر شاهد فراگیری قرآن در تمام شئون جامعه اسلامی ایران هستیم.

وی توصیه و تاکید مقام معظم رهبری را در دو سال اخیر در خصوص صیانت از قرآن و همه‌گیر شدن فرهنگ اصیل کلام وحی را یادآور شد و گفت: به معنای واقعی رشد و تعالی جامعه و رسیدن به مرز سعادت در سایه عمل به فرامین قرآن است چراکه این کتاب دستور‌العمل زندگی است که اهل بیت عصمت و طهارت آن را تفسیر و تبیین کردند.

این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت اگر این دستورالعمل شفابخش مد نظر و ملاک کار قرار گیرد سلامت دنیوی و اخروی بشر به معنای حقیقی رقم می‌خورد که از این رو باید برگزاری مسابقات قرآنی جنبه عمومی و فراگیر داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول