اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

اکرام ایتام مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: سنت حسنه اکرام ایتام با فرهنگ مصرف‌گرایی به طور جدی منافات دارد و با آن مقابله می‌کند.

اکرام ایتام مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شاهین‌دژ با اشاره به اینکه 14 مرداد روز اکرام، اظهار داشت: در کشور اسلامی‌ ایران یک روز از ایام سال به این عنوان انتخاب شده است که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت نهادینه‌سازی سنت پسندیده اکرام ایتام است.

وی تصریح کرد: در جامعه پیرامون ما بین بعضی خانواده‌ها رفتارهای ناپسندی همچون تقلید و چشم‌ و‌ هم‌چشمی وجود دارد که باید برای اصلاح این رفتار اهتمام کرد زیرا این‌گونه اندیشیدن و زندگی‌کردن به هیچ عنوان زیبنده یک فرد مسلمان نیست.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه هزینه‌های زائد و تشریفات بی‌جا باید حذف شده و این سرمایه‌ها در چرخه سازندگی و رسیدگی به مستضعفان به کار گرفته شود، اضافه کرد: چنانچه نسبت به عملی‌کردن این موضوع با جدیت کامل اهتمام شود مسیرهای سازندگی در کشورمان همواره شده و دیگر فردی نیازمند نیست.

باقری روز خبرنگار را به اهل قلم و اصحاب اندیشه تبریک گفت و اظهار داشت: فعالان رسانه‌های جمعی برای برچیده شدن عادت‌های ناپسند مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و باید در این راستا گام‌های بلندی بردارند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه در صدر اسلام نیز عده‌ای از نام‌آوران این دین مبین کار رسانه را می‌کردند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) چنانچه به افشاگری و روشنگری در بین مردم اهتمام نمی‌کردند بدون شک کربلا در کربلا می‌ماند، با این اوصاف خبرنگاران باید به اهمیت جایگاه خود و تاثیرگذاری فعالیت‌هایشان واقف باشند و با احساس مسئولیت بیشتری در این حیطه قدم بردارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول