اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جذب 8 هزار حامی در اصفهان صورت می‌گیرد

استقرار 200 پایگاه اکرام و اطعام یتیمان در سراسر استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: 200 پایگاه اکرام ایتام و اطعام یتیمان با هدف جذب هشت هزار حامی در اصفهان از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان در سراسر استان اصفهان مستقر می‌شود.

استقرار 200 پایگاه اکرام و اطعام یتیمان در سراسر استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی مجلس آراء پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به هفته اکرام ایتام و اطعام یتیمان از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان سال گذشته هفت هزار و 568 نفر حامی جذب کمیته امداد اصفهان شدند که در حال حاضر این تعداد به مرز 36 هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میانگین حامیان برای هر نفر زیر پوشش کمیته امداد در اصفهان 3.5 حامی است، افزود: 9 هزار و 666 یتیم اصفهانی توسط حامیان حمایت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: هر چند برای برخی از یتیمان سرانه دریافتی حتی به مرز 150 هزار تومان می‌رسد، اما به طور میانگین میزان دریافتی مستمری یتیمان از حامیان 55 هزار تومان است.

وی میزان اضافی دریافتی برخی از یتیمان را به درخواست خود حامیان و متناسب با سید بودن، دختر و پسر بودن، نیازمند بودن و سایر مسائل مرتبط برشمرد.

210 هزار یتیم سال گذشته اطعام شدند

مجلس آراء همچنین به اطعام یتیمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 210 هزار نفر یتیم در سطح استان اطعام شدند که 900 میلیون تومان آن از سوی خیران استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع 36 میلیارد تومان مساعدت مردم استان به نیازمندان از طریق صدقات مردم در جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها، صدقات، نذورات و سایر موارد بوده است.

مجلس آراء در ادامه گفت: در سطح استان اصفهان 20 هزار و 20 صندوق بزرگ و 10 هزار صندوق متوسط و 480 صندوق کوچک در منازل و محل کسب وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 13 میلیارد تومان از طریق این صندوق‌ها در سطح استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود از جذب هشت هزار حامی کمیته امداد اصفهان در ماه رمضان جاری خبر داد و گفت: امسال در ماه مبارک رمضان قصد داریم طرح محسنین که از سال گذشته شروع شده است را گسترش و هر حامی را به یک خانواده معرفی کنیم.

وی معتقد است از این ظرفیت حامیان می‌توان برای خانواده‌های دارای سرپرست اما از کارافتاده و مریض و نیز برای کمک به تحصیلات فرزندان و تأمین کمک هزینه جهیزیه بهره برد.

مجلس آراء گفت: درصدد هستیم که 12 هزار حامی را برای طرح محسنین جذب کمیته امداد کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان همچنین از طرح محله محوری با کمک روحانیون و هیئت امنای مساجد خبر داد و افزود: سه هزار مسجد زیر پوشش این طرح قرار گرفته و قصد داریم مساعدت‌های محلی را برای نیازمندان پس از جمع آوری هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های ویژه‌ای در گلزار شهدا و در میادین سطح شهر مستقر می‌شود، گفت: 200 پایگاه در سراسر استان پیش بینی شده است که 400 نفر نیرو آن ‌را پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول